یك نقره و یك برنز بانوان كشتی ایران در مسابقات جهانی آلیش

فرم نو: بانوان آلیش كار ایران در روز نخست رقابت های كشتی آلیش قهرمانی جهان در قزاقستان به یك مدال نقره و یك مدال برنز رسیدند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، رقابت های آلیش قهرمانی جهان از روز گذشته (یكشنبه) در قزاقستان شروع شد كه در انتها مسابقات روز نخست فاطمه فتاحی جویباری در وزن ۶۰ كیلوگرم به مدال نقره و زهرا یزدانی در وزن ۵۵ كیلوگرم به مدال برنز رسیدند. سحر غنی زاده هم در وزن ۷۰ كیلوگرم چهارم شد.
زهرا یزدانی در وزن ۵۵ كیلوگرم ابتدا با نتیجه ۱ بر صفر وایشناوی از هند را مغلوب كرد اما در كشتی بعد مقابل بوتاگاز دی اوسونبایف از قزاقستان شكست خورد و به مدال برنز رسید.
فاطمه فتاحی جویباری در وزن ۶۰ كیلوگرم در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر رایا كیوسوا از بلغارستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۲ از سد نودیرا كورابووا از ازبكستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی هم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل دبورا ووس كایلی از هلند پیروز شد اما در دیدار فینال مقابل میریم مومونوا از كشور قرقیزستان با نتیجه ۵ بر یك مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.
هانیه قدرتی پور در وزن ۶۵ كیلوگرم در كشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب اولجان دیاسبایف از قزاقستان شد. وی در كشتی بعد با نتیجه ۲ بر صفر داتو تجشیری از هند را مغلوب كرد، اما در دور سوم با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب سوریا كلوندر زوی از هلند شد و با عنایت به اینكه جزو دو نفر برتر گروه خود نشد، از دور رقابت ها كنار رفت و پنجم شد.
سحر غنی زاده در وزن ۷۰ كیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر نارگیزا حامدوا از ازبكستان را مغلوب كرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب نادیا هراشیمنكو از اوكراین شد و بعنوان چهارم رسید.

در این مسابقات دیدارهای رده بندی برگزار نشد و یك مدال برنز بر مبنای امتیازات كشتی گیران به آنها داده شد.
مریم احمدی و هانیه عاشوری ۲ نماینده دیگر ایران امروز (دوشنبه) و در اوزان ۷۵ و +۷۵ كیلوگرم به میدان می روند.

منبع: