مریم آزمون: انتخاب نشدن كاندیداهای ایران در برترین های AFC را باید ریشه یابی كرد

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مورد مراسم برترین های سال فوتبال آسیا اظهار داشت: متاسفانه هیچكدام از كاندیداهای ما موفق به دریافت جایزه نشدند و این را باید ریشه یابی كرد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۳ سال ایران در تورنمنت آسیا مركزی( كافا) با چهار پیروزی و یك شكست نایب قهرمان شد. مریم آزمون، سرمربی تیم ملی در مورد این مسابقات به ایسنا اظهار داشت: بازی ها به صورت دوره ای انجام شد و حساسیت زیادی داشت چون تیمی كه به دنبال قهرمانی بود باید بیشترین امتیاز را كسب می كرد. تیم ما غیر از بازی با ازبكستان كه شرایط سختی را متحمل شدیم در سایر دیدارها برنده شد. با تیمی جوان و همراه با بازیكنانی وارد مسابقات شدیم كه انگیزه بالایی داشتند و این كمك كرد تا تیم در شرایط قهرمانی قرار بگیرد. در هر بازی فشار زیادی به حریفان وارد كردیم و توانستیم ۲۲ گل بزنیم، در چهار بازی هم كلین شیت كردیم و فقط در بازی با ازبكستان شرایط تیم ما تغییر نمود.
وی در این مورد اضافه كرد: قهرمانی یا نایب قهرمانی در یك تورنمنت خیلی مهم نیست بلكه باید اهداف حضور در تورنمنت را بررسی نماییم. سال قبل كه نایب قهرمان شدیم ۱۰ بازیكن بزرگسال و ۱۱ بازیكن جوان داشتیم در مقابل، ازبكستان با تیم جوانان خود شركت كرده بود اما ما امسال ۶ بازیكن نوجوان، ۷ جوان و ۵ زیر ۲۳ سال داشتیم و نتایج خیلی بهتر بود. توانستیم این دخترهای جوان را آماده كنیم؛ آنها تجربه گران بهایی به دست آوردند، پنج بازی رسمی انجام دادند و در پست های مختلف ارزیابی شدند.
دختران فوتبال ایران با استعداد هستند اما این كافی نیست
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران با اشاره به اینكه فوتبال بانوان نیاز به باشگاه های قوی با ساختار مناسب دارد، اضافه كرد: تیم ها باید به فوتبال پایه توجه نمایند. این وظیفه فدراسیون نیست كه بازیكنان را از پایه آموزش بدهد و آماده كند اما در چند سال اخیر این كار را نجام می دهد چون در رده های مختلف به بازیكنان با كیفیت نیاز داریم. بازیكنان ایران خیلی بااستعداد هستند اما استعداد به تنهایی برای موفقیت كافی نیست. امیدوارم در آینده نزدیك شاهد حضور اسپانسرها و باشگاه های قوی در فوتبال بانوان باشیم تا دخترانمان بدون دغدغه فوتبال را از پایه شروع و رشد كنند.
حق فوتبال ایران از مراسم برترین های آسیا بیشتر بود
آزمون در مورد كاندیدا شدن كتایون خسرویار (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران) در بخش برترین سرمربی زن سال آسیا اظهار داشت: خانم خسرویار كاندیدا بود و قبول نشد اما همین كه یك مربی از ایران به این عنوان دست پیدا كرد به این معناست كه می توانیم تحت هر شرایطی پیشرفت نماییم متاسفانه هیچكدام از كاندیداهای ما موفق به دریافت جایزه نشدند و این را باید ریشه یابی كرد. در بخش كمیته ها و تصمیم گیری های كلان در سال های اخیر موفق عمل نكردیم و این خیلی به ایران ضرر رساند. حق كشور ما از مراسم برترین ها این نبود.