استارت AFC برای توسعه فوتبال بانوان

فرم نو: اولین جلسه كمیته فنی كنفدراسیون فوتبال آسیا در توكیو برگزار گردید كه مرتضی محصص در این جلسه حضور داشت.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اولین نشست كمیته فنی كنفدراسیون فوتبال آسیا در توكیو برگزار گردید كه اعضا در این جلسه برنامه های توسعه فوتبال بانوان، تدوین استراتژی فوتبال بانوان و برنامه هایی كه برای توسعه این رشته در بخش بانوان از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ وجود دارد را بررسی كردند.
در واقع در این نشست اعضای كمیته فنی كنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به توسعه فوتبال بانوان در قاره آسیا با تدوین استراتژی فنی فوتبال بانوان، تاكید شد. كمیته فنی كنفدراسیون فوتبال آسیا ضرورت حفظ بالاترین استانداردها در فوتبال بانوان، كه در آن آسیا مدت ها است موفق بوده است را بررسی و خواهان تداوم آن شدند.
با عنایت به این كه در رقابت های جام جهانی زنان فرانسه در سال ۲۰۱۹ تیم های استرالیا، چین و ژاپن در مرحله یك شانزدهم حذف شدند، كنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت كه به بررسی و برنامه ریزی برای ایجاد سند استراتژی برای توسعه بازی بانوان در آسیا بین سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ بپردازد.
در این نشست مقرر شد كه بالا بردن سطح بازی فوتبال بانوان در آسیا رشد و توسعه یابد و شكافی كه بین استانداردهای تیم های برتر در آسیا و جهان وجود دارد از بین برود تا شاهد موفقیت فوتبال بانوان آسیا در جهان باشیم.
كنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح كرد كه تلاش خویش را برای ایجاد فرصت های بیش تر برای دختران و زنان بیش تر به كار خواهد گرفت. هم چنین شرایطی را برای بازیكنان با استعداد به منظور انجام تمرین و دسترسی بیش تری به مربیگری با كیفیت بالا بوجود می آورد تا سرانجام باشگاه ها و تیم های ملی با موفقیت در مرحله قاره ای و جهانی رقابت كنند.
این كمیته در ادامه مطالبی را برای ایجاد فرصت های برابر جهت دسترسی زنان و دختران به بازی و ترغیب تیم های حرفه ای مردان جهت استفاده از منابع خود برای ایجاد تیم بانوان بیان كرد و در نهایت مقرر شد كه با اشتیاق و ترویج و مارك بازی بانوان و هم توانمندسازی زنان برای تاثیرگذاری در پروژه های توسعه و سیاست های آینده برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.
كنفدراسیون فوتبال آسیا برای تأیید رقابت های باشگاهی قاره زنان تصریح كرد كه البته مقرر است تا یك مسابقه آزمایشی در كره جنوبی در هفته آینده برگزار گردد و در ادامه با جدیت در سال ۲۰۲۱ این رقابت ها آغاز شود كه این امر مورد استقبال قرار گرفت.
هم چنین قرار شد تا مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۲ آسیا هم از هشت به ۱۲ تیم گسترش یابد.
در انتها مقرر شد كه بهترین دروازه بان مسابقات تورنمنت های كنفدراسیون فوتبال آسیا با اهدای جوایزی به رسمیت شناخته شوند، این امر نه تنها برای ارتقای این موقعیت مهم می باشد بلكه سبب می شود تا نسل بعدی دروازه بان ها هم تلاش بیش تری برای موفقیت كنند. این جایزه در كلیه مسابقات تیم های ملی فوتبال آسیا شامل فوتسال و فوتبال ساحلی هم عرضه می شود.