در گزارش فرم نو مطرح شد: هدف گذاری تیم كبدی جوانان برای مسابقات جهانی كسب مدال طلا است

به گزارش فرم نو رئیس فدراسیون كبدی تاكید دارد كه ایران و یك تیم آسیایی دیگر فینالیست مسابقات قهرمانی جوانان جهان خواهند شد ضمن اینكه هدف تیم كشورمان از حضور در این رقابت ها كسب مدال طلا است.

عباس اورسجی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینكه اولین دوره مسابقات كبدی قهرمانی جوانان جهان از دوشنبه به میزبانی ایران شروع می شود، اظهار داشت: از مجموع ۱۴ تیم خارجی شركت كننده تابحال دانمارك، پاكستان، كنیا، مالزی و عراق در محل برگزاری رقابت ها در كیش مستقر شده اند. بنگلادش، سریلانكا، تایلند، تركمنستان و افغانستان به ایران سفر كرده و امروز وارد كیش می شوند. چین تایپه هم امروز وارد ایران می شود ضمن اینكه سفر دو تیم تركیه و آذربایجان فردا صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان كرد: اوگاندا دیگر تیم شركت كننده در مسابقات است كه هنوز زمان دقیق سفرش مشخص نمی باشد. تهیه بلیت برای این تیم با مشكلاتی روبرو شده است اما احتملا اوگاندا امشب وارد ایران خواهد شد.
رئیس فدراسیون كبدی با اشاره به اینكه نشست هماهنگی مسؤلان تیمهای شركت كننده در مسابقات جوانان جهان عصر فردا یكشنبه برگزار می شود، تصریح كرد: از بامداد دوشنبه رقابت ها به صورت رسمی شروع می شود. البته زمان برگزاری مراسم افتتاحیه عصر دوشنبه خواهد بود كه در حضور مقامات جهانی كبدی انجام می شود. «گه لوت» رئیس هندی فدراسیون جهانی كبدی همچون مقاماتی است كه زمان برگزاری مسابقات در ایران خواهد بود.
اورسجی همینطور در مورد وضعیت تیم جوانان ایران برای حضور در مسابقات كبدی قهرمانی جهان اظهار داشت: به جرات می گویم كه هیچ یك از تیم های شركت كننده به اندازه ایران برای حضور در این رقابت ها برنامه نداشته اند. ما از چندماه پیش آماده سازی تیم خویش را آغاز كردیم و خیلی جدی و با برنامه آنرا پیگیری كردیم تا بعنوان میزبان بتوانیم تیمی مدعی داشته باشیم. بطور قطع یك پای فینال مسابقات ایران خواهد بود ضمن اینكه هدف گذاری ما برای مدال طلا است.
وی در این رابطه خاطرنشان كرد: برای مان مهم بود كه تیم هایی از قاره های اروپا و آفریقا هم در مسابقات حضور داشته باشند كه خوشبختانه امكان پذیر شد اما تصورم این است كه حریف ایران در آسیا یك تیم آسیایی خواهد بود. هند، بنگلادش، سریلانكا و پاكستان تیم هایی هستند كه شانس فینالیست شدن دارند.
رئیس فدراسیون كبدی كه كرسی نایب رئیسی فدراسیون جهانی این رشته را هم در اختیار دارد با تاكید بر اینكه المپیكی شدن یكی از مهمترین اهداف كبدی است، تصریح كرد: این مهم نیازمند توسعه و تامین بیشتر كبدی در كشورهای جهان است. باید این كار را از رده سنی جوانان آغاز می كردیم بنابراین پیشنهاد برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان را مطرح كرده و خود میزبانی آنرا عهده دار شدیم.
اورسجی با تاكید بر اینكه جام جهانی جوانان در بخش پسران برگزار می شود، در مورد دلیل برگزار نشدن این رقابت ها در بخش بانوان اینگونه توضیح داد: نخستین بار است كه جام جهانی كبدی در رده سنی جوانان برگزار می گردد. نمی توانستیم استارت مسابقات را همزمان در دو بخش بزنیم. نیاز بود كسب تجربه نماییم ضمن اینكه همزمان با پیگیری ایران برای برگزاری این رقابت ها، مالزی هم متقاضی مسابقات جهانی بانوان در همین رده سنی جوانان شده بود. امیدوارم برگزاری رقابت های جوانان در بخش بانوان هم میسر شود.