صوفی زاده: تسویه حسابی در كار نیست

فرم نو: نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال در مورد كنار گذاشتن بانوان داور از فهرست قضاوت لیگ برتر می گوید سوژه محرومیت و تسویه حساب نیست.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، دو هفته از كنار گذاشتن حدود ۳۰ داور زن لیگ برتر از قضاوت در مسابقات لیگ برتر می گذرد. این حذف بعد از اعتراض داوران به عدم دریافت مطالباتشان انجام شد و سوژه تنبیه آنها از طرف كمیته داوران را بیان كرد.

لیلا صوفی زاده، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال در این مورد به ایسنا اظهار داشت: صحبت از محرومیت نبوده است. كمیته داوران، یك تشكیلات مستقل است كه زیر نظر آقای ممبینی اداره می شود. داوران در مورد دریافت مطالبات خود پیگیر بودند و پاسخ آقای ممبینی به آنها این بوده كه چك شما آماده است اما یكسری مراحل حقوقی دارد تا به بانك برسد. حذف داوران به هیچ وجه حقیقت ندارد. صحبت كردم و گفتم اگر موضوع، نگاه مدیریتی باشد باید به نگاه آقای ممبینی احترام بگذاریم چون این فرصت را برای داوران جدید ایجاد كردند تا آنها هم دیده شوند.

او در ادامه اضافه كرد: اگر این داوران حذف شده باشند از نظر من قابل قبول نیست و این رویه ای نیست كه همكارانم در كمیته داوران در پیش بگیرند. فكر می كنم به صحبت و مذاكره خود داوران با كمیته داوران نیاز است تا این مساله رفع گردد. این را به چشم محرومیت نمی بینم چون كمیته داوران صندلی های بین المللی زیادی را به بانوان مختص كرده است. حالا بیشترین كرسی داوری بین المللی را در كشورهای آسیایی داریم كه ظرفیت آنها تكمیل است و ما در بخش داوری فوتبال و فوتسال به بهترین شكل كار می نماییم.

صوفی زاده با اشاره به اینكه فدراسیون فوتبال از داوران حمایت می كند، اشاره كرد: اگر بدانم جایی حقی از داوران بانو گرفته شده پیگیرشان خواهم بود. با داوران بین المللی هم صحبت هایی داشتم و سوژه را به شكل محرومیت ندیدم، حتی برای آنها تا اختتام فصل، داوری در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در واكنش به اینكه داوران معترض در دو هفته از لیگ برتر حضور نداشتند، اظهار داشت: ممكنست این مساله به نگاه مدیریتی كمیته داوران مربوط شود. كمیته داروان همیشه از دوارن حمایت كرده و الان هم باید به نظر داوران احترام بگذاریم و به حفظ و صیانت از آنها دقت نماییم. علاوه بر این به نگاه مدیرتی هم اعتماد نماییم یعنی این مساله را تسویه حساب شخصی در نگیریم چون اینگونه پر مساله خواهد بود.

او در این مورد اضافه كرد: با آقای ممبینی و داوران صحبت كردم كه آقای ممبینی این مساله را یك تغییر و دیدگاه مدیریتی برای حضور داوران جوان قلمداد كرد كه با درخواست داوران برای مطالباتشان هم زمان شده چون اگر قرار بر حذف آنها باشد مسیرهای زیادی وجود دارد. البته امیدوارم اسپانسرها حق و حقوقی را كه برای دوران مرد در نظر می گیرند برای بانوان هم در نظر گرفته بگیرند. من همیشه مطالبه گر این مساله بودم. سال قبل در جلسه هیات رئیسه حق الزحمه داوران را ۵۰ درصد افزایش دادیم كه پرداخت آن به منابع مالی و اعتباری سازمان لیگ فوتبال برمی گردد. امیدوارم آقای بهاروند هم نسبت به پرداخت بموقع حق و حقوق زنان با همدلی بیشتر اقدام نماید.

صوفی زاده در پاسخ به این پرسش كه آیا از داوران بین المللی خواسته شده نامه عذرخواهی بنویسند؟ بیان كرد: اطلاع ندارم و در جریان این مساله نیستم. داوران بین المللی جایگاه ویژه ای دارند و بیشتر آنها سطح و وجهه اجتماعی بالایی دارند. فكر نمی كنم كارشان به جایی برسد كه بخواهند نامه عذرخواهی بنویسند. من شأن این داوران را بالاتر می دانم و باید به وجود آنها افتخار نماییم. این مساله هم اساسا باید بوسیله كمیته داوران و سازمان لیگ كه تامین كننده حق الزحمه داوران است خیلی زود حل شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش كه اگر موضوع، محرومیت و تنبیه داوران باشد واكنش شما چیست؟ اظهار داشت: داوری حوزه ای مستقل است اما چون این داوران، زن هستند و مدیریت حوزه بانوان به عهده من است، نسبت به این مساله بی تفاوت نخواهم بود و پیگر هستم. تابحال هم صحبت هایی با ریاست كمیته و داوران داشتم و با آقای تاج هم صحبت هایی مطرح می كنم.

منبع: