واكنش صالحی امیری به استعفای عارف از كمیته ملی المپیك

فرم نو: رئیس كمیته ملی المپیك ضمن توضیح در مورد استعفای حمیدرضا عارف از این كمیته اصرار كرد كه اگر به عقب باز می گشت، این انتصاب را انجام نمی داد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، حمیدرضا عارف كه سال قبل توسط سیدرضا صالحی امیری بعنوان رئیس كمیسیون صلح و ورزش انتخاب شده بود، از سمتش استعفا كرده است.
رئیس كمیته ملی المپیك امروز ضمن توضیح در مورد این اتفاق، تاكید داشت كه در صورت بازگشت زمان به عقب چنین انتخابی را انجام نمی داد.
صالحی امیری در این زمینه و اینكه اصلا دلیل این انتصاب سیاسی در كمیته ملی المپیك چه بود، توضیح داد.
وی اظهار داشت: ما در جایگاهی كه هستیم انتخابمان سیاسی نبوده است چون دستگاه را باید حرفه ای هدایت كرد. عارف با تعدادی از اصحاب سینما و هنر به من رجوع كرد و گفت از ۲ سال قبل پروژه ای را آغاز نموده كه مربوط به صلح و زنان بود.
وی با یادآوری اینكه عارف حتی در وزارت ارشاد هم به او بازگشت داشته، افزود: عارف مدعی بود می تواند این مساله را در كمیته المپیك سازمان دهد اما هزینه ها را از بیرون تامین می كند. به نظر ایده خوبی بود و پذیرفتم. در هیات اجرایی مطرح كردم و آنها هم پذیرفتند.
صالحی امیری اضافه كرد: وقتی عارف دید فشار روی انتصابش وجود دارد تقاضای استعفا كرد. نه موافقت كردیم نه مخالفت، اما كمیسیون تعطیل شد.
رئیس كمیته ملی المپیك همین طور در پاسخ به این پرسش كه اگر به یك سال قبل بازگردید، چنین انتخابی خواهید داشت؟ اظهار داشت: خیر برای او حكم نمی زدم.

منبع: