سرمربی پینگ پنگ بانوان: كسب سهمیه المپیك سخت شده اما امیدواریم

فرم نو: سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان می گوید رقابت برای كسب سهمیه المپیك در منطقه آسیای میانه سخت شده است.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در گفت و گو با ایسنا به مسابقات انتخابی المپیك در آسیای میانه اشاره نمود و اظهار داشت: ۱۸ فروردین ماه مسابقات انتخابی انفرادی المپیك ۲۰۲۰ توكیو برگزار می گردد و برنامه ریزی هایمان از اول سال در امتداد این مسابقات بوده است در نتیجه مسابقاتی را تدارك دیدیم. به احتمال زیاد دو نفر اول رنكینگ جهانی را اعزام می نماییم كه هم اكنون ندا شهسواری و مهشید اشتری هستند. البته امكان دارد این رنكینگ تغییر كند.
وی در ادامه بیان كرد: بازیكنان پیش از انتخابی المپیك چند مسابقه پیش رو دارند. از اول تا هفتم آبان اردوی تیم ملی برگزار می گردد و ندا شهسواری و مهشید اشتری هشتم آبان به بلاروس اعزام می شوند. این سفر بخشی با هزینه فدراسیون و بخشی با هزینه شخصی این دو بازیكن انجام می شود و بلافاصله پس از برگشت این بازیكنان لیگ را شروع می نماییم.
ایرانمنش در مورد مسابقات لیگ اظهار داشت: این مسابقات ابتدا به صورت منطقه ای برگزار می گردد و از هر منطقه یك تیم وارد لیگ برتر می شود و با هشت تیمی كه از فصل گذشته در لیگ بودند در صورت اعلام آمادگی آنها، رقابت می كنند. پس از اختتام لیگ اردوهای داخلی تا اوایل فروردین ماه كه مسابقات تیمی قهرمانی جهان را داریم، ادامه پیدا می كند.
او به مسابقات كاپ آسیا اشاره نمود و اظهار داشت: پیش از مسابقات جهانی و انتخابی المپیك، كاپ آسیا برگزار و نفر اول آسیای میانه به این مسابقات اعزام می شود. قبلا شهسواری و اشتری اول و سوم آسیای میانه بودند اما حالا به جایگاه سوم و پنجم سقوط كرده اند چون امتیازهای جهانی از آنها كسر شده است. از آنجایی كه اشتری در قهرمانی آسیا نبود امتیازش برنمی گردد اما شهسواری پس از قهرمانی آسیا ۴۰ پله در جهان صعود كرد و امیدوارم با تورنمنتی كه در نظر گرفتیم این بازیكنان به جایگاه اصلی خود برگردند و در كاپ آسیا هم سهمیه داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی بانوان در مورد شرایط سخت كسب سهمیه المپیك اظهار داشت: همه كشورها برای انتخابی المپیك تلاش می كنند و بیكار ننشسته اند. حتی در مسابقات آسیایی بازی بازیكنان ما را رصد و آنالیز می كردند. سهمیه این منطقه دو دوره برای ایران بوده و آنها تلاش می كنند تا سهمیه را بگیرند با این وجود امیدوار هستیم كه بتوانیم این سهمیه را باردیگر برای المپیك بگیریم.

وی در مورد عملكرد تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا كه با یك پله صعود نسبت به قبل یازدهم شد، اظهار داشت: با عنایت به اینكه تركیب تیم از نظر تجربه جوان بود عملكرد خوبی داشتیم و یك پله صعود كردیم. علاوه براین بازی هایمان از نظر كیفیت بهتر شده بود، قبلا ماكائو را با نتایج متغیر و با گیم های نزدیك سه بر یك می بردیم اما امسال همه بردهایمان سه بر صفر بود.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در ادامه اضافه كرد: در بازی با مالزی هم دو بر صفر جلو بودیم و این شانس را داشتیم كه دو پله صعود نماییم اما این اتفاق نیفتاد چون تجربه حضور در بازی های برون مرزی نیز عامل مهمی است. به جز خانم شهسواری بقیه بازیكنان تجربه كمی در بزرگسالان داشتند؛ شیما صفایی برای نخستین بار در مسابقات بخش بزرگسالان شركت كرد، صامت پس از ۷ سال دوری از رقابت های بین المللی برای نخستین بار به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمد و فاطمه جمالی فر نیز دوسال از میادین بین المللی دور بود. با این شرایط تیم مان عملكرد خوبی داشت. برای اعزام به این مسابقات اردوهای مداوم انجام شد و سبك های مختلفی تمرین كردیم كه با این وجود عملكرد مطلوبی نسبت به گذشته داشتیم.
ایرانمنش درانتها از مسئولان فدراسیون تنیس روی میز تشكر كرد و اظهار داشت: از آقای قارداشی تشكر می كنم. او درمسابقات آسیایی همراه تیم بود و با حمایت و تشویق بازیكنان به آنها انگیزه می داد. علاوه بر این از دبیر فدراسیون و مدیر تیم های ملی هم به خاطر كمك به ارتقا سطح پینگ پنگ بانوان تشكر می كنم.

منبع: