خادم الشریعه در انتظار ویزای انگلیس

به گزارش فرم نو سارا خادم الشریعه برای حضور در رقابت های گرند سوئیس مبادرت به دریافت ویزا كرده كه تابحال جوابی در خصوص تایید ویزا دریافت نكرده است.
سارا خادم الشریعه در گفتگو با ایسنا، در باره آماده نشدن ویزای خود جهت شركت در مسابقات سوئیس اظهار داشت: چهار مسابقه پشت سرهم خواهم داشت و من حدود دو ماه در ایران نخواهم بود. نخستین مسابقه كه باید در آن حضور داشته باشم مسابقات گرند سوئیس است كه جزو قوی ترین مسابقاتی است كه تابحال برگزار شده و در این مسابقه تعدادی خانم شركت خواهند داشت.
او اضافه كرد: چون این مسابقات در انگلیس برگزار می گردد برای ویزا شنگن اقدام كردم و پاسپورت خویش را به سفارت انگلیس تحویل دادم ولی متاسفانه جواب این ویزا باید در سه هفته آماده می شد ولی حالا یك ماه و نیم می گذرد و من هنوز ویزای خویش را دریافت نكرده ام.
این بانوی شطرنج باز ایرانی تصریح كرد: اگر ویزای من تا پنج شنبه حاضر نباشد نمی توانم در مسابقات گرند سوئیس كه در انگلیس برگزار می گردد شركت كنم و شانس حضور را از دست خواهم داد. رقابت بعدی كه در آن شركت خواهم كرد رقابت های كارپف در فرانسه است.
خادم الشریعه اظهار داشت: مسابقاتی كه به صورت آزاد برگزار می شود، برای تهیه بلیت و ویزا خود شطرنج بازان اقدام می كنند و از سوی فدراسیون تلاشی صورت نمی گیرد. بازیكنان اروپایی دغدغه ویزا را ندارند ولی ما به دلیل مسائل سیاسی وضعمان بدتر می شود حتی به علت همین مشكلات ویزا نتوانستم در تابستان در مسابقات اروپایی شركت كنم. برای این مسابقات هم شركت جی اسپانسر من است و بخشی از هزینه ها را تقبل می كند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، هزینه مسابقات آزاد برعهده بازیكنان است كه به تازگی سارا خادم الشریعه اسپانسر جدیدی دارد و می تواند بخشی از این هزینه ها را جبران كند و این بانوی شطرنج باز امید دارد كه این راه ادامه دار باشد.