برنامه تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان اعلام گردید

به گزارش فرم نو سی وچهارمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ كشور برگزار می گردد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سی و چهارمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان در جاده سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ۱۰ تا ۱۴ مهر ماه از تبریز استارت می خورد.
۱۵ تیم از ۱۱ كشور در این تورنمت شركت می كنند كه از كشور ایران چهار تیم، مالزی دو تیم و كشورهای روسیه، قزاقستان، بحرین، آفریقای جنوبی، هنگ كنگ، چین، بلاروس، تركیه و بلژیك هر كدام یك تیم به این دوره از مسابقات معرفی كرده اند.
مرحله اول این تور ساعت ۱۰ بامداد از محل سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری شهرداری در پارك ائل گولی تبریز استارت می خورد و دوچرخه سواران مسیر ۱۴۸ كیلومتری تبریز-منطقه آزاد ارس را طی كرده و مسابقه خویش را در مقابل هتل ایمپریال جلفا، واقع در جاده كلسیا به پایان می رسانند.
ورزشكاران در مرحله دوم، مسیر ۱۸۰ كیلومتری منطقه آزاد ارس-خوی را طی كرده و رقابت شان را در پارك ملت آخر می دهند. در مرحله سوم، مسیر ۱۶۳ كیلومتری ارومیه-تبریز را طی می كنند و در محل كوه عون بن علی تبریز جنب داغ گولی به پایان می رسانند.
در مرحله چهارم، دوچرخه سواران از تبریز مسیر ۱۹۸ كیلومتری سرعین را استارت می زنند و در محل مقابل مجتمع آبدرمانی ایرانی ها به خط آخر می رسند. در مرحله پنجم و آخر این تورنمت، مسیر ۱۸۸ كیلومتری سرعین-تبریز را برگشته و مسابقه را در مقابل لاله پارك تبریز به اتمام می رسانند.
در آخر هر مرحله همراه با اهدای جوایز نفرات برتر، چهار پیراهن طلایی(نفر اولی كه با كمترین زمان به خط آخر رسیده)، سفید(جوان ترین ركابزنی كه به خط آخر رسیده و زیر ۲۵ سال است)، سبز(برنده امتیازی) و قرمز با نقاط سفید( نفر اولی كه زودتر از همه مسیر سخت كوهستان را به پایان رسانده) اهداء می شود.
لازم به ذكر است، ورزشكاران این تور مسافت ۸۷۷ كیلومتر در مجموع ركاب می زنند.