سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان مطرح كرد مقاومت خانواده ها برای حضور دختران در وزنه برداری

به گزارش فرم نو سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان از آگاهی نداشتن دختران جامعه نسبت به این رشته و مشكلاتی كه نداشتن اطلاعات لازم برای وزنه برداری بانوان ایجاد كرده، سخن گفت.
مریم ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار نمود: وضعیت وزنه برداری اصفهان خوب نیست چون كه اغلب مدارس و آموزشگاهها تابحال با ما همكاری نكرده اند كه بتوانیم استعدادیابی خوبی داشته باشیم. بچه هایی هم كه هم اكنون در این رشته فعال می باشند از خانواده وزنه برداری هستند یعنی یكی از اقوام آنها در این رشته فعال است و كمتر كسی را داریم كه غیر از این خانواده وارد وزنه برداری شده باشد.

وی ادامه داد: وزنه برداری بانوان را از تیرماه 96 آغاز كردیم و عمده مشكل ما در این مدت همكاری نكردن سازمان هایی مثل آموزش و پرورش است، خانواده ها هم همكاری خوبی ندارند. برای ورود دخترانشان به این رشته، بیشتر مواقع پس از یك جلسه تمرین اجازه نمی دهند و دلایلی كه می آورند بیشتر بخاطر نداشتن آگاهی و اطلاعات است همچون این كه چاقی می شوند و یا به منظور زندگی آینده آنها مشكل ایجاد می شود.

وی خاطرنشان كرد: به مدارس می رویم، اطلاعیه می زنیم و كار را شروع می نماییم. پس از دو جلسه تمرین خانواده ها اجازه ادامه تمرین نمی دهند و این به شكلی یعنی تمام برنامه ریزی ما با شكست مواجه می شود.

سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان با تقدیر از حمایت و همكاری هیئت جهت راه اندازی و رشد وزنه برداری بانوان، اظهار داشت: از نظر امكانات وضعیت خوب است. با دستور رئیس هیئت در خانه وزنه برداری هر روز ساعتی برای تمرین بانوان با تمام امكانات در اختیار ما است و از این جهت مشكلی نداریم. مشكل اصلی ما نداشتن نیرو و همكاری نكردن خانواده و سازمان ها است.