مریم هاشمی پس از رسیدن به تیم ملی ووشو: حاشیه ای بین من و خواهران منصوریان وجود ندارد

به گزارش فرم نو ملی پوش ووشو بانوان ایران در بخش ساندا اظهار داشت: با خواهران منصوریان هیچ حاشیه ای ندارم و تنها روی سكو رقیب هستیم.
مریم هاشمی درگفت و گو باخبرنگار ایسنا، از بازگشتش به دنیای قهرمانی بعد از حدود دو سال گفت و اظهاركرد: سال 2017 بعد از كسب مدال طلای مسابقات جهانی روسیه از دنیای قهرمانی خداحافظی كردم و طی این دو سال از میادین دور بودم.

وی ادامه داد: در ماه های گذشته استاندار و ریاست هیات ووشو كرمانشاه تشویق های زیادی كردند تا به دنیای قهرمانی برگردم و در این راه حمایت های زیادی از من داشتند.

ملی پوش ووشو بانوان افزود: برای رسیدن به اردوی تیم ملی، در مسابقات انتخابی و در وزن 70 كیلوگرم با تارا پورحسن مبارزه كردم و توانستم با شكست این سانداكار سهمیه حضور در اردوی تیم ملی را بدست آورم.

وی خاطرنشان كرد: زمانی كه به اردوی تیم ملی رسیدم، برای فیكس شدن باید با صدیقه دریایی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی و جهانی مبارزه می كردم كه دور اول مسابقه را واگذار كردم، آن هم به این علت كه در مسابقه اولم با تارا حسن پور به علت زمان زیاد دوری از مبارزه فشار بالایی به من وارد شد.

هاشمی اضافه كرد: بلافاصله بعد از این رقابت، در تمرینات اردو عضله ام از ناحیه ساق پا گرفتار پارگی شد و مصدوم شدم و بنا به نظر پزشك دو هفته ای را باید استراحت می كردم، اما طی این مدت همزمان با استراحت پزشكی با همان صدمه دیدگی كه داشتم تمریناتم را هم به صورت جدی ادامه می دادم.

وی خاطرنشان كرد: بعد از آخر استراحت پزشكی، باید دور دوم و سوم رقابتم را با صدیقه دریایی برگزار می كردم كه خوشبختانه در هر دو دیدار توانستم پیروز میدان باشم.

این بانوی ملی پوش سانداكار در ادامه با اشاره به اینكه برای حضور در رقابت های جهانی 2019 تنها سه نماینده از ایران اعزام خواهند شد، اظهار داشت: هرچند كه در رقابت های جهانی تمام ورزشكاران قَدر دنیا از كشورهای چین، روسیه، فیلیپین و ویتنام حضور دارند، اما وضعیت تیم ملی ووشو بانوان ایران بگونه ای است كه اگر همه اوزان ما به این رقابت ها اعزام می شدند می توانستیم مدال آور باشیم، برای همین اگر تنها ملی پوشان سه وزن 65، 70 و 75 اعزام می شدند، به شكلی حق سایر ملی پوشان ضایع می شد.

وی ادامه داد: رئیس فدارسیون همانند دوره های قبلی برای انتخاب سه نفر نهایی جهت اعزام به رقابت های جهانی، بین نفرات فیكس اوزان مختلف مسابقه برگزار كردند كه در رقابت وزن 65 كیلوگرم بین محنا رحیمی از كرمانشاه و الهه منصوریان، الهه منصوریان توانست پیروز میدان شود و ورزشكار اعزامی این وزن باشد.

هاشمی بابیان اینكه در این رقابت ها شهربانو منصوریان نفر فیكس وزن 70 كیلوگرم شد، خاطرنشان كرد: در وزن 75 كیلوگرم هم بین من و سهیلا منصوریان باید رقابت برگزار می شد، درحالی كه من 66 كیلوگرم و سهیلا منصوریان 75 كیلوگرم وزن داشتیم. دور اول این رقابت هفتم شهریور برگزار گردید كه در این رقابت سهیلا منصوریان به پیروزی رسید.

وی یادآورشد: هشتم شهریور هم در نوبت بامداد رقابت دور دوم برگزار گردید كه در این دور من پیروز شدم و در دور سوم هم كه عصر همان روز بود، سهیلا منصوریان پیروز اعلام شد، اما من نسبت به این دیدار اعتراض داشتم و به صورت كتبی آنرا عنوان كردم. فیلم این دیدار مورد بازنگری قرار گرفت و برای فدراسیون و داوران بین المللی هم ارسال شد كه در نهایت اعتراض من وارد تشخیص داده شد.

بانوی ملی پوش ووشو ایران خاطرنشان كرد: باتوجه به این مسائل قرار شد تا دور سوم رقابت را یك مرتبه دیگر با حضور داوران بین المللی و نماینده وزارت ورزش برگزار نماییم كه در این دیدار من پیروز شدم و بعنوان نفر نهایی اعزامی به رقابت های جهانی در وزن 75 كیلوگرم انتخاب شدم.

وی بابیان اینكه رقابتش با سهیلا منصوریان برای كسب سهمیه حضور در رقابت های جهانی با حواشی زیادی همراه بوده، عنوان كرد: ما سه نفر (الهه و شهربانو منصوریان و مریم هاشمی) نمایندگان كشورمان در رقابت های جهانی خواهیم بود و مقرر است زیر یك پرچم برای افتخارآفرینی به این مسابقات اعزام شویم و هیچ حاشیه ای هم نداریم.

هاشمی خاطرنشان كرد: حدود 10 سال با خواهران منصوریان در اردوهای تیم ملی هم اتاق بوده ام و الان هم همانند گذشته همانند خواهر هستیم و رقابت ما تنها در یكجا و آن هم روی سكو بوده است.

وی بابیان اینكه در چهار دوره قبل مسابقات جهانی بجز در سال 2015 تركیب تیم اعزامی ایران به رقابت های جهانی ووشو بانوان در بخش ساندا همین تركیب بوده، عنوان كرد: درحال حاضر در بهترین شرایط ممكن اردوها قرار داریم و امیدوار به كسب سه مدال طلا هستیم.

این ملی پوش ووشو خاطرنشان كرد: البته باتوجه به اینكه در یك هفته در 12 راند بازی كردم و در این مدت فشار زیادی را متحمل شدم، از ناحیه كتف و ساق پا گرفتار صدمه دیدگی شدم، چند روزی را استراحت كردم و الان در شرایط خوبی قرار دارم و برای كسب پنجمن مدال طلای خود در رقابت های جهانی تمرین می كنم.