در گزارش فرم نو مطرح شد: دوومیدانی به دنبال كسب سه مدال طلا در پارالمپیك توكیو است

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی دو ومیدانی جانبازان و معلولان با یادآوری اینكه این تیم در ریو تنها یك مدال طلا به دست آورد، اظهار داشت: برنامه و تلاش ما برای افزایش این تعداد مدال به 3 طلا در پارالمپیك توكیو است.

بهمن رضایی فرعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاكید بر اینكه مسابقات ۲۰۱۹ دوومیدانی جانبازان و معلولان قهرمانی جهان ۱۴ تا ۲۴ آبان ماه به میزبانی امارات برگزار می شود، اظهار داشت: این رقابت ها نخستین میدان گزینشی پارالمپیك بشمار می رود. بیشتر سهمیه های دوومیدانی برای پارالمپیك توكیو در همین رقابت ها توزیع می شود بااینكه تا سال آینده، میادین دیگری هم بعنوان انتخابی پارالمپیك در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است.
وی با اشاره به اعزام تیم ملی دوومیدانی پارالمپیك ایران به مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: برمبنای رقابت های قهرمانی كشور كه با حضور ۴۵۰ نفر انجام شد و همین طور یك مرحله ركوردگیری كه اوایل شهریورماه و با حضور ۲۹ نفر برگزار شد، ۱۴ نفر برای اعزام به این رقابت ها انتخاب شده اند. این تركیب شامل یك دونده در بخش بانوان و ۱۴ نفر در بخش مردان است.
سرمربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان با تاكید بر اینكه این تركیب بدون محاسبه دوندگان اعزامی در بخش نابینایان و كم بینایان است، اشاره كرد: البته احیانا یك نفر دیگر هم به تركیب موردنظر اضافه شود. در مجموع تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران با ۱۵ نفر در مسابقات قهرمانی جهان شركت خواهدنمود.
رضایی فرعی در مورد پیش بینی خود از عملكرد تیم اعزامی به امارات به لحاظ كسب سهمیه پارالمپیك توكیو تصریح كرد: نفرات اول تا چهارم هر ماده در رقابت های قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیك می شوند. تركیب منتخب برای تیم ایران شامل نفراتی است كه ركوردهای سه نفر برتر رنكینگ جهانی – در هر ماده – را در اختیار دارند. با این اوصاف پیش بینی می نماییم كه از اعزام ۱۵ دونده به امارات، حداكثر سهمیه را به دست بیاوریم.
«پیش بینی اعلام شده از طرف كاروان پارالمپیك این است كه دوومیدانی برای پارالمپیك توكیو بین ۱۲ تا ۲۰ سهمیه كسب خواهدنمود. پیش بینی خودِ شما در این مورد چیست؟» رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: دوومیدانی یك رشته ركوردی است. بنا بر این نمی توان پیش بینی دقیقی داشت با این وجود به دنبال این هستیم تا با شرایطی بهتر نسبت به پارالمپیك ریو، در پارالمپیك توكیو شركت نماییم.
وی در این رابطه افزود: تركیب تیم ملی دوومیدانی ایران در پارالمپیك ریو شامل ۱۸ ورزشكار بود. تركیب تیم اعزامی به توكیو اما صد درصد رشد كمی خواهد داشت. بااینكه برای ما رشد كمی خیلی اهمیت ندارد. به دنبال این هستیم تا در پارالمپیك ۲۰۲۰ به لحاظ كیفی عملكردی بهتر از دوره گذشته این بازی ها داشته باشیم.
رضایی فرعی با یادآوری اینكه تیم ملی دوومیدانی ایران در پارالمپیك ۲۰۱۶ صاحب ۱۳ مدال شد، اشاره كرد: در ریو فقط یك مدال طلا گرفتیم اما می خواهیم برنامه های خودرا به شكلی پیش ببریم كه در توكیو سه مدال طلا برای كاروان اعزامی ایران به دست بیاوریم. این هدف اصلی ما است.
سرمربی تیم ملی دوومیدانی پارالمپیكی ایران درانتها در مورد میادینی كه پس از مسابقات قهرمانی جهانی در آنها سهمیه پارالمپیك توكیو توزیع می شود به خبرنگار مهر اظهار داشت: مسابقات بین المللی فزاع امارات همچون این میادین است. این رقابت ها اسفندماه در امارات انجام می شود.

منبع: