اشتری: كسب نتیجه در آسیا دشوار است، صعود شهسواری به المپیك قطعی است

به گزارش فرم نو نفر دوم رنكینگ تنیس روی میز بانوان ایران اظهار داشت: هم اكنون شرایط خیلی خوبی دارم اما كسب نتیجه در آسیا دشوار است و اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشم، برای كسب سهیمه المپیك می توانم شانس داشته باشم.
مهشید اشتری در گفت و گو با ایسنا، درباب اعزامش به مسابقات آسیایی اندونزی اظهار نمود: در انتخابی مسابقات آسیایی اندونزی رتبه پنجم را از آن خود كردم و به این مسابقات اعزام نخواهم شد، برای اینكه برای مسابقات آسیایی فقط 4 نفر نخست اعزام می شوند. فقط برای تمرین با بازیكنان و فعالیت زیر نظر كادرفنی تیم ملی به اردو دعوت شدم.
ملی پوش خراسانی تنیس روی میز درباب دلیلهای افتش اشاره كرد: تابحال در این مورد صحبتی نكرده ام و نمی خواهم صحبت كنم. نوسان، در دوران فعالیت حرفه ای هر ورزشكاری وجود دارد. در انتخابی تیم ملی شرایط خوبی نداشتم و به همین خاطر در نهایت پنجم شدم.
وی در مورد شرایط تیم ملی تنیس روی میز ایران برای كسب سهمیه المپیك 2020 توكیو عنوان كرد: برای كسب سهمیه المپیك هنوز اطلاعات دقیقی ندارم. شاید چهار بازیكنی كه برای مسابقات آسیایی انتخاب شدند، برای انتخابی المپیك نیز برگزیده شوند. شاید هم فدراسیون برای كسب سهمیه، باردیگر انتخابی برگزار كند. ایران چهار سهمیه برای المپیك دارد. دو نفر در بخش آقایان و دو نفر در بانوان. ندا شهسواری با عنایت به تجربه و درخشش در مسابقات اخیر حدودا صعودش به المپیك قطعی است.
اشتری تصریح كرد: در ایران رقابت ها بسیار نزدیك شده و هنوز معین نمی باشد چه كسی بتواند سهمیه المپیك را از آن خود كند، از همین رو خیلی ها در تلاشند تا به سهمیه دست یابند. ندا شهسواری با عنایت به این كه به المپیك ریو راه یافته و تجربه بیشتری نسبت به سایر بازیكنان دارد، شانس خیلی بیشتری برای كسب سهمیه دارد.
اشتری در مورد وضعیت فعلی و شانسش برای كسب سهمیه المپیك 2020 توكیو بیان كرد: شرایط خیلی خوبی دارم. هم اكنون با بازیكنان تیم ملی كه برای مسابقات آسیایی اندونزی آماده می شوند، تمرین می كنم. از الان زود است در این خصوص صحبت نماییم. مسابقات كسب سهمیه المپیك سال آینده برگزار می گردد و فرصت زیادی تا آن موقع باقیمانده است. اگر از الان برنامه ریزی كنم، شاید بتوانم برای خودم شانسی قائل باشم، اما در این مورد نمی توان قاطع صحبت كرد، چونكه هم اكنون همه مدعی هستند.
وی درباب عدم حمایت فدراسیون از پینگ پنگ بازان ملی پوش برای حضور در اردوهای خارجی اظهار داشت: ندا شهسواری امید اول فدراسیون برای كسب سهمیه المپیك است، اما باز هم نیمی از هزینه های اعزام به تور چك را خودش پرداخت كرده و نیمی دیگر را فدراسیون كمك كرده است. مریم صامت هم با هزینه شخصی خودش به اردو خارجی اعزام شده است. هم اكنون برنامه ای برای اعزام به اردوی خارج از كشور ندارم.
ملی پوش خراسانی تنیس روی میز اضافه كرد: با عنایت به این كه هزینه ها افزایش شایان توجهی داشته، برای فدراسیون مشكل است كه بخواهد برای تمام بازیكنان، اردو در نظر بگیرد. توجه فدراسیون به سابقه هر ورزشكار است كه این یك امر طبیعی است.
اشتری در ارتباط با حمیده ایرانمنش، مربی تیم ملی تنیس روی میز اظهار نمود: ایرانمنش نزدیك یك سال است كه مربی تیم ملی شده و تابحال عملكرد خوبی داشته است. تمام مربیانی كه فدراسیون برای تیم ملی قرار می دهد از جان و دل مایه گذاشته و از خانه و خانواده خود می زنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد، چونكه معمولا تایم اردوها طولانی است و همیشه در اردوها حضور دارند.
وی درباب شرایط تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی اندونزی اشاره كرد: با وجود حضور تیم هایی نظیر چین، كره و ژاپن نتیجه گرفتن و كسب مقام در آسیا خیلی دشوار است، اما اگر نسبت به دوره های قبل بتوانیم رتبه مان را ارتقا دهیم، پیشرفت شمرده می شود. كسب سهمیه المپیك نیز جزو اهداف تمام فدراسیون های ورزشی است، اما فدراسیون تنیس روی میز با برگزاری اردوهای پی درپی و طولانی مدت به دنبال این است تا علاوه بر كسب سهمیه المپیك بتواند نتیجه بهتری نسبت به المپیك های قبلی كسب كند.

منبع: