ملی پوش واترپلو در گزارش فرم نو: با نگاه وزارت ورزش به واترپلو انگیزه ای برایمان باقی نمانده است

به گزارش فرم نو ملی پوش واترپلو با گلایه از وزارت ورزش اظهار داشت: بعد از بازی های آسیایی نگاه وزارت به واترپلو تغییر نكرد و انگیزه ای برایمان باقی نمانده است.

مهدی یزدان خواه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط و وضعیت تیم ملی اظهار داشت: یك سال از بازی های آسیایی گذشته است و وضعیت تغییر نكرده. شرایط بهتر نشده كه بدتر هم شده است. برای حضور در مسابقات انتخابی المپیك و قهرمانی آسیا آماده می شویم. با نگاهی كه وزارت ورزش به واترپلو دارد انگیزه ای برایمان باقی نمانده است.
ملی پوش واترپلو ایران اضافه كرد: اردوهای ملی به خوبی برگزار می گردد و مربی خوبی مانند چیریچ هدایت تیم را بر عهده دارد اما هیچ اردوی تداركاتی خارجی نداریم به غیر از اردوی سنگاپور كه مقرر است برویم. پولی نداریم و واقعا نمی گردد حدود هفت ماه در اردو باشیم و پولی دریافت نكنیم. از جانب وزارت ورزش هیچ حمایتی نمی شویم.
وی تصریح كرد: حرف از حمایت زدند اما فقط صحبت كردن مهم نیست. باید دید در عمل چه كاری انجام می دهند. اگر وزارت ورزش قصد حمایت داشت باید بعد از بازی های آسیایی و كسب مدال برنز كه پس از ۴۴ سال به دست آمد، نگاهش را به واترپلو تغییر می داد. هنوز هم دیر نشده و ۶ ماه تا انتخابی المپیك فرصت داریم. باید وزارت از واترپلو حمایت كند.
یزدان خواه با اشاره به اینكه ملی پوشان دیگر به این شرایط عادت كرده اند، تصریح كرد: همیشه قول می دهند و به وعده هایشان عمل نمی كنند. فكر می كردیم بعد از بازی های آسیایی شرایط تغییر می كند ولی تا به امروز خبری نشد. حتی امسال وضعیت لیگ هم مشخص نیست و اصلا شاید مسابقات لیگ هم برگزار نشود. هیچ وقت كم كاری نخواهیم كرد و تا لحظه آخر برای كسب نتیجه تلاش خواهیم كرد اما بدانید كه كار آسانی در پیش نداریم. قزاقستان یكی از رقبای ما در انتخابی المپیك است كه دو بازیكن صرب در اختیار گرفته است.
ملی پوش واترپلو ایران در انتها اظهار داشت: امسال شانس زیادی برای كسب سهمیه المپیك داریم چون كه ژاپن با عنایت به میزبانی المپیك در مسابقات نیست و این كشور یكی از قدرت های واترپلو آسیا است. باید با چین و قزاقستان رقابت نماییم. چین را در بازی های آسیایی شكست دادیم و باید با قزاق ها بجنگیم. واقعا نمی دانم وزارت ورزش چرا به واترپلو اهمیتی نمی دهد.