ووشوی قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۹ – برونئی ناداوری طلا را از ووشوكار دختر ایرانی گرفت، مدال های ایران به 18 رسید

فرم نو: در ادامه رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا 2019، به سبب ناداوری صورت گرفته در مبارزه سانداكار دختر ایرانی، یك مدال طلا از چنگ نمایندگان كشورمان خارج شد تا درانتها مسابقات امروز، مجموع مدال های ایران به 5 طلا، 4 نقره و 9 برنز برسد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، امروز (پنج شنبه) ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ در ادامه دهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا كه به میزبانی كشور برونئی در حال پیگیری است، در بین نمایندگان ایران قرنی ابراهیمی به مدال طلا رسید، مهراسا عبداللهی نقره گرفت و آیدا حیدری، یاسمن باقرزاده، علی ظفری و سیدمهدی رضوی به مدال برنز رسیدند.

به این ترتیب تعداد مدال های ایران در این مسابقات تا اختتام روز چهارم به ۵ طلا، ۴ نقره و ۹ برنز رسید. نتایج نمایندگان ایران در رقابت ای روز چهارم نیز به شرح زیر است:

*ساندای پسران

علی ظفری در مرحله نیمه نهایی وزن ۵۲ كیلوگرم پسران برابر “ژیان پنگ” سانداكار چین شكست خورد و به مدال برنز رسید. ظفری قبل از این نمایندگان ماكائو و قرقیزستان را شكست داده بود.

مهدی اكبری در نیمه نهایی وزن ۵۶ كیلوگرم برابر “وینای” سانداكاری از هند ۲ بر یك به برتری رسید و فینالیست شد تا حریف “انزو وابیو” از اندونزی در این مرحله شود. اكبری قبل از این، “سون جائه مین” از كره جنوبی شكست داده بود.

سیدمهدی رضوی در نیمه نهایی وزن ۶۵ كیلوگرم مقابل «ون فان لی» چینی از رسیدن به برتری بازماند و برنز گرفت. وی قبل از این، «چنگ هوان وو» از چین تایپه را با اقتدار شكست داده بود.

اما قرنی ابراهیمی در فینال وزن ۷۰ كیلوگرم ساندای پسران، “گاپاروف” از قزاقستان را در ۲ راند متوالی شكست داد و به مدال طلا رسید.

*ساندای دختران

مهراسا عبداللهی در فینال وزن ۵۶ كیلوگرم دختران، برابر “ژیائو ژانگ” از چین ۲ بر یك شكست خورد و به مدال نقره این وزن رسید.

اما آیدا حیدری در وزن ۵۲ كیلوگرم، در نیمه نهایی مقابل “شی جی چو” از چین و در وزن ۶۰ كیلوگرم، یاسمن باقرزاده در نیمه نهایی برابر “گائون یان” از چین قرار گرفتند كه بعد از سه راند مبارزه با وجود عملكرد خوب شكست خورده و به مدال برنز رسیدند.

در مبارزه مهراسا عبداللهی، یاسمن باقرزاده و آیدا حیدری ناداوری هایی صورت گرفت كه ضمن اعتراض كادرفنی ایران، با اعتراض بعضی از تماشاگران حاضر در سالن نیز همراه شد.

اسامی مدال آوران ایران تا اختتام روز چهارم به قرار زیر است:

مدال های طلا: سهیل موسوی، یونس شهركی، شاهین بنی طالبی، حسن لطفی و قرنی ابراهیمی

مدال های نقره: نازنین بازدار، ستایش تك فلاح، علی شكروی و مهراسا عبدالهی

مدال های برنز: شاهین بنی طالبی (۲ مدال)، تیم دوئلین دختران (فاطمه جزینی و منیره پناهی)، نازنین بازدار، منیره پناهی، علی ظفری، سیدمهدی رضوی، آیدا حیدری و یاسمن باقرازده

منبع: