شعبانی بهار در گزارش فرم نو: فدراسیون تیروكمان برای المپیكی شدن ورزشكارانش كم نگذاشته است

فرم نو: رئیس فدراسیون تیروكمان تاكید دارد كه این فدارسیون آنچه درتوان داشت، انجام داده تا ورزشكارانش با بهترین شرایط در مسابقات انتخابی المپیك حاضر شوند.

غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینكه قسمتی از سهمیه های المپیكی تیروكمان آذرماه و در جریان رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند توزیع می شود، ابراز امیدواری كرد كه تیروكمان ایران بتواند از این رقابت ها صاحب سهمیه شود.
وی اظهار داشت: در تایلند سه سهمیه المپیكی در بخش انفرادی توزیع می شود. از هر كشور هم تنها یك نماینده می تواند صاحب سهمیه شود. در واقع اگر كشوری دو نماینده در جمع سه ورزشكار برتر مسابقات داشته باشد فقط یكی از آنها المپیكی خواهد شد. بر همین مبنا امیدواریم ایران یكی از كشورهای صاحب سهمیه در این رقابت ها شود.
رئیس فدراسیون تیروكمان با اشاره به اینكه پیش بینی این فدراسیون در نشست های تخصصی برگزار شده با كمیته ملی المپیك كسب سهمیه برای المپیك ۲۰۲۰ بود، اشاره كرد: باتوجه به شرایطی كه كمانداران بانوان در بخش ریكرو داشتند، امیدوار بودیم كه این پیش بینی در مسابقات جهانی هلند محقق شود اما نتایج دور از انتظار بود و سهمیه ای به ما اختصاص نیافت. حالا اما امیدوار هستیم كه در تایلند كسب سهمیه نماییم به خصوص با برنامه ریزی هایی كه داشته و اجرا كرده ایم.
شعبانی بهار اشاره كرد: فدراسیون تیروكمان هر آنچه در توان داشته را انجام داده تا ورزشكاران این رشته با بهترین شرایط در مسابقات انتخابی المپیك حاضر شوند. تابحال دو مرحله اردوی داخلی برگزار شده است. شرایط حضور كمانداران ریكرو در مسابقات كاپ آسیا را هم مهیا كرده ایم. این رقابت ها نیمه دوم شهریورماه در فیلیپین انجام می شود. حضور در این رقابت ها به آمادگی بهتر ورزشكاران برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیك كمك می نماید.
وی با تاكید بر اینكه كمانداران ریكرو با تركیب كامل در هر دو بخش مردان و بانوان در كاپ آسیا شركت می كنند، اشاره كرد: در مورد اعزام تیم كامپوند به این مسابقات هنوز به نتیجه صد درصد نرسیده ایم. به هر حال كامپوند رشته المپیكی نیست اما چگونگی عملكرد و نتیجه گیری این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا حائز اهمیت می باشد. بدین سبب در صورت امكان و مثلا اگر اسپانسرها همراهی لازم را داشته باشند، این تیم را هم راهی كاپ آسیا خواهیم كرد.
رئیس فدراسیون تیروكمان با اشاره به اینكه اردیبهشت ماه سال آینده یك مرحله رقابت های انتخابی دیگر برای المپیك توكیو برگزار می شود، تصریح كرد: رقابت های جهانی آلمان آخرین مرحله توزیع سهمیه های المپیك بشمار می رود. دراین مسابقات سهمیه های باقی مانده توزیع می شوند. برای ورود به المپیك نباید روی این رقابت ها خیلی حساب كرد. باید در همین مسابقات قهرمانی آسیا تكلیف خودرا روشن نماییم تا حداقل برای آماده سازی المپیكی فرصت كافی داشته باشیم.
شعبانی بهار اظهار داشت: تیروكمان ایران حداقل یك سهمیه برای المپیك توكیو كسب می كند. برای كسب این سهمیه به عملكرد بخش مردان خوش بین تر هستیم. البته اینكه دو سهمیه بگیریم هم دور از ذهن نیست.

منبع: