الهه احمدی: افت نكرده ام، از انتقادها ناراحت نمی شوم

فرم نو: بانوی تیرانداز ایران می گوید دلیلهای زیادی وجود دارد كه هنوز موفق به كسب سهمیه المپیك 2020 توكیو نشده است و این مساله افت محسوب نمی گردد.
الهه احمدی، ملی پوش تیراندازی ایران در گفت و گو با ایسنا و در مورد اینكه هنوز موفق به كسب سهمیه المپیك ۲۰۲۰ توكیو نشده است، اظهار داشت: اگر تا الان سهمیه نگرفته ام دلیلهای زیادی دارد و برای كسانی كه تیرانداز نیستند، اهمیتی ندارد. با این وجود قسمتی از آن روانی، فنی و مربوط به محیط تمرین است.
وی در این مورد اضافه كرد: سطح مسابقات كسب سهمیه بالا و تعداد شركت كنندگان زیاد بود، با اینكه ركوردهای خوبی زدم اما سهمیه نگرفتم. در دو مسابقه نفر دهم و یازدهم شدم و به فینال نرسیدم، علاوه بر این تعداد سهمیه ها نسبت به دوره قبل كم شده بود و اگر این اتفاق نمی افتاد در چین سهمیه المپیك می گرفتم.
احمدی در مورد شرایط سخت كسب سهمیه المپیك در تیراندازی اظهار داشت: تیراندازی رشته ركوردی با اختلاف امتیاز دهمی است. امكان دارد یك تیرانداز با یك دهم اختلاف به فینال برود و دیگری با همین اختلاف شانس خودرا بین ۱۳۰ نفر شركت كننده از دست بدهد؛ شركت كنندگانی كه حداقل ۶۰ نفرشان مدعی كسب سهمیه المپیك هستند و از این تعداد ۸ نفر به فینال می روند و در نهایت تنها دو نفر سهمیه می گیرند.
فكر می كردم در نخستین مسابقه سهمیه المپیك بگیرم
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا در دو مسابقه باقی مانده(مسابقات جهانی ریو و مسابقات آسیایی دوحه) سهمیه المپیك می گیرد؟ اظهار داشت: تلاشم را می كنم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. فكر می كردم در نخستین مسابقه ام سهمیه بگیرم اما نشد، یك دفعه با یك دهم اختلاف و در مسابقه ای دیگر با چهار دهم اختلاف امتیاز دهم شدم و سهمیه نگرفتم.
كسی كه می گوید افت كرده ام شرایطم را می داند؟
احمدی در واكنش به انتقادهای موجود كه دلیل عدم كسب المپیك ۲۰۲۰ را افت این تیرانداز می دانند، اظهار داشت: نظر من و مربی ام مهم و موثر و نظر بقیه محترم است. از انتقادها ناراحت نمی شوم چون منتقدان هیچ وقت همراه با من در سالن تیراندازی كه ۱۵۰ نفر شركت كننده داشته و نفر دهم جهان شدم، نبودند كه به این سهمیه نگرفتن افت می گویند. ركوردهایی كه من در مسابقات زدم اگر دو سال پیش زده می شد جزو مدال آوران بودم و این نشان داده است كه سطح تیراندازی بالا رفته است.
وی در ادامه اضافه كرد: سال هاست كه در تیراندازی حضور دارم. دو المپیك رفتم و دو دوره فینالیست شدم اما شرایط مختلفی كنارم بود، آیا این شرایط همچنان وجود داد یا نه؟ آیا كسی كه می گوید افت كرده ام با من زندگی كرده كه شرایطم را بداند؟ با ركوردگیری، به مسابقات مختلف كسب سهمیه المپیك اعزام شدم و اینگونه نبوده كه نفر ثابت تیم ملی باشم. برای تك تك مسابقاتم ركورد زدم و اساسا اگر كسی بهتر از من بود، اعزام می شد. برای ركورد زدن سختی كشیدم بنا بر این اهتمام می كنم ذهن، روح و زمانم را برای نظراتی كه موثر است بگذارم.
مشكل كمبود فشنگ بدتر شده است
ملی پوش تیراندازی ایران در مورد كمبود فشنگ بیان كرد: از المپیك لندن به بعد این مشكل به وجود آمد و رفته رفته بدتر شد. به خاطر تحریم ها كل كشور درگیر سیر جهشی دلار شد، ورزش هم از این شرایط دور نیست به خصوص رشته تیراندازی كه وابسته به تجهیزات و امكاناتی است كه با ارز تهیه می شود بنا بر این با مشكل مواجه شدیم.
وی در این مورد اضافه كرد: در رشته ۵۰ متر شدیدا درگیر كمبود فشنگ هستیم و این مشكل نه تنها برطرف نشده بلكه بدتر هم شده است. مسئولان فدراسیون به صورت جدی پیگیر هستند اما مشكلات زیادی وجود دارد كه برای حل آنها به همدلی نیاز است.
احمدی تنها مساله تیم ملی را مشكلات مالی دانست و بیان كرد: بهترین مربی را داریم و تمرینات و اردوهایمان منظم برگزار می شود، مشكلمان تنها مالی است كه اگر برطرف شود، فشنگ تهیه و تیم به اردوهای برون مرزی بیشتری اعزام می شود.