معاون وزیر ورزش: اجاره اماكن ورزشی دولتی به بخش خصوصی فاجعه است

فرم نو: معاون وزیر ورزش ماده ۸۸ كه در چارچوب آن اماكن ورزشی دولتی به بخش خصوصی اجاره داده می شود  را برای ورزش كشور فاجعه دانست.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، محمدرضا داورزنی در نشست با مدیران كل ورزش و جوانان استان ها كه از بامداد امروز چهارشنبه در هتل المپیك تهران شروع شده است، گفت: نقش محوری و كلیدی در توسعه ورزش قهرمانی را هیات های ورزشی استانی بر عهده دارند، بدین سبب باید ادارات كل استانی شرایطی را فراهم آورند كه هیات ها بتوانند به نحو احسن این فعالیت را انجام دهند بطوریكه مردم بتوانند بهتر ورزش كنند و آنها هم كه در ابعاد ورزش قهرمانی حركت می كنند، زمینه رشد آنها وجود داشته باشد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ماده ۸۸ كه در چارچوب آن اماكن ورزشی دولتی به بخش خصوصی اجاره داده می شود را برای ورزش كشور فاجعه دانست.
وی اشاره كرد: نباید به راحتی اماكن ورزشی را اجاره داد چونكه این اماكن زیرساخت های لازم برای انجام فعالیت های هر هیات است بدین سبب باید مازاد اماكن ورزشی در استان ها اجاره داده شود تا خللی درباب فعالیت هیات ها صورت نگیرد. در این زمینه با برخی نمایندگان هم صحبت كرده ایم تا موانع قانونی برای رشد و توسعه ورزش كشور برطرف شود.
داورزنی با تاكید بر این مهم كه هیات های استانی در واقع وظایف وزارتخانه و ادارات كل استانی را در امتداد توسعه ورزش قهرمانی انجام می دهند، افزود: توجه به هیات های ورزشی، پشتیبانی از آنهاو فراهم كردن بستر لازم برای فعالیت ها جزو اصلی ترین وظایف ادارات كل استانی است چونكه ماموریت اصلی ما در بخش ورزش قهرمانی ایجاد بستر برای رشد و توسعه است. بدین سبب هیات ها در حال انجام وظایف ما هستند و باید حمایت لازم هم از آنها صورت گیرد. موانع مختلف از سر راه آنها برداشته شودتا زمینه بیشتر برای شكوفایی استعدادهای سراسر كشور بوجود آید.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان همین طور اشاره كرد: وقتی در عرصه بین المللی برای ورزش ایران افتخاری بزرگ رقم می خورد و با پیام تقدیر از طرف رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مواجه می شود، آنچه واقعیت دارد، درخشش ورزشكاران از سراسر ایران اسلامی است كه در چارچوب پروسه برنامه های هیات های استانی به مرحله ظهور و بروز رسیدند.
این مقام مسوول اظهار داشت: بدین سبب اگر می خواهیم در ورزش قهرمانی همچنان رشد نماییم باید بستر لازم را برای فعالیت هیات ها فراهم آوریم و با نظارت جدی زمینه گسترش ورزش در ابعاد قهرمانی را رقم بزنیم.

منبع: