آیا كمیته ملی المپیك از دختران كشتی گیر حمایت می كند؟

فرم نو: اعزام تیم ملی كشتی بانوان ایران به بازی های جهانی هنرهای رزمی با اما و اگر روبه رو شده و با وجود زمان كم تا آغاز این رقابت ها، هنوز كمیته ملی المپیك اقدامی برای اعزام ملی پوشان انجام نداده است.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بازی های جهانی هنرهای رزمی ۲۰۱۹ شهریورماه در كره جنوبی برگزار می گردد و قرار بوده تیم ملی كشتی آلیش بانوان ایران نیز بعنوان یكی از رشته های اعزامی ایران در این رقابت ها باشد بر همین مبنا ملی پوشان كشتی بانوان از تیرماه اردوهای آماده سازی خودرا به صورت مداوم و شبانه روزی آغاز كردند و هم اینك نیز برای حضور در این رویداد در اردو به سر می برند اما برخی صحبت ها در خصوص احتمال لغو حضورشان در بازی های جهانی هنرهای رزمی موجب نگرانی بانوان كشتی گیران شده است.
طبق گفته ستاره اسماعیلی سرمربی تیم ملی كشتی آلیش بانوان هزینه اعزام به این مسابقات باید توسط كمیته ملی المپیك پرداخت گردد و قرار بود سه ملی پوش در اوزان ۵۵، ۶۰ و ۶۰+ كیلو گرم به این بازی ها اعزام شوند.
اما گویا كمیته المپیك قصد اعزام ملی پوشان كشتی را ندارد چونكه تابحال هیچ اقدام مشخصی برای اعزام این تیم انجام نداده است. تیم كوراش بعنوان یكی دیگر از رشته ها هشتم شهریور ماه اعزام می شود اما بانوان كشتی گیر چشم انتظار تصمیم كمیته ملی المپیك هستند.
با این وجود مریم منظمی، نایب رییس بانوان فدراسیون كشتی در این مورد به ایسنا اظهار داشت: ” اعزام تیم لغو نشده است، بولتن اصلی مسابقات را داریم اما دعوتنامه از كره جنوبی دریافت نكردیم و تابحال خبری در خصوص لغو اعزام تیم ملی نشنیدم.”
با توجه به پتانسیل بالای كشتی بانوان ایران، انتظار بر این است كه كمیته ملی المپیك از بانوان كشتی گیر حمایت كرده و با فراهم ساختن زمینه های اعزام به پیشرفت آنها كمك نماید. علاوه بر این، اعزام سه كشتی گیر هزینه چندانی برای كمیته ندارد و باید دید كه چه تصمیمی در این مورد اتخاذ می كند.

منبع: