آمریكا فینالیست جام جهانی فوتبال زنان شد

فرم نو: تیم فوتبال زنان آمریكا با شكست انگلیس به فینال جام جهانی صعود كرد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، نخستین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال زنان انجام شد و طی آن آمریكا و انگلیس برابر هم به میدان رفتند. درانتها این بازی آمریكا موفق شد با نتیجه دو بر یك انگلیس را شكست دهد و نخستین تیم صعودكننده به فینال این رقابت ها باشد.
آمریكا كه تا قبل از این مسابقه پنج گل خودرا در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی به ثمر رسانده بود، در دقیقه چهار بازی فرصت گلزنی داشت اما واكنش بموقع دروازه بان انگیس مانع از باز شدن زودهنگام دروازه این تیم شد، تا اینكه كریستین پرس، بازیكن آمریكا در دقیقه ۹ با ضربه سر دروازه انگلیس را باز كرد.
الن وایت، بازیكن انگلیس موفق شد در دقیقه ۱۹ بازی گل تساوی را به ثمر برساند.
در دقیقه ۲۸ مدافع آمریكا سانتر بازیكن حریف را به شكل خطرناكی و با فاصله كم از دروازه خود راهی كرنر كرد.
الكس مورگان، ستاره آمریكا در دقیقه ۳۱ با ضربه سر گل دوم تیم خودرا به ثمر رساند. یك دقیقه بعد انگلیس فرصت جبران نتیجه را داشت اما شوت بازیكن این تیم با واكنش خوب دروازه بان آمریكا روبه رو شد و نیمه اول بازی با برتری دو بر یك آمریكا به انتها رسید.
دقیقه ۵۹ بازی اشتباه دروازه بان انگلیس و پاس دادن به بازیكن آمریكا، برای حریف موقعیت گلزنی به وجود آورد كه با بی دقتی بازیكن آمریكا توپ به بیرون رفت.
الن وایت در دقیقه ۷۰ گل دوم انگلیس را به ثمر رساند اما بوسیله VAR مشخص شد كه هنگام گلزنی در موقعیت آفساید بود، در نتیجه گل این تیم مردود اعلام گردید.
در ادامه داور با VAR برای انگلیس یك پنالتی گرفت اما ضربه بد بازیكن این تیم موجب شد تا دروازه بان آمریكا توپ را بگیرد و بهترین موقعیت گلزنی انگلیس از دست برود.
هفت دقیقه وقت اضافه هم نتیجه بازی را تغییر نداد و آمریكا با حساب دو بر یك فینالیست شد.

منبع: