كمرانی: سطح تكواندوی یونیورسیاد بالاست، كیمیا علیزاده را به مسابقات سهمیه المپیك اعزام می نماییم

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی تكواندو دانشجویان ایران با اشاره به اینكه نفرات اعزامی به بازی های یونیورسیاد برای كسب موفقیت از انگیزه و آمادگی بالایی برخوردار می باشند، اظهار داشت: با عنایت به سطح بالای این رقابت ها، بطور قطع كار سختی را در پیش خواهیم داشت.
مهرو كمرانی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم ملی تكواندو دانشجویان ایران برای حضور در سی امین دوره بازی های یونیورسیاد دانشجویان جهان، اظهار نمود: برای شناخت ۵ تكواندوكار اعزامی ایران به این رقابت ها، سه مرحله رقابت انتخابی برگزار كردیم. هر چند زمان زیادی برای آماده سازی تیم و انجام تمرینات نداشتیم اما با عنایت به اینكه مسابقات قهرمانی جهان یك ماه پیش برگزار شد، نفرات اعزامی از آمادگی بدنی خوبی برخوردار می باشند و ما هم در این مدت تلاش كردیم این آمادگی را حفظ نماییم. پریسا جوادی تنها نفری بود كه بدون انتخابی به تیم ملی رسید كه آن هم به این علت بود كه او قبل از رقابت های جهانی كه یك ماه پیش برگزار گردید تمامی حریفانش را با اختلاف شكست داده بود و دیگر نیازی به برگزاری رقابت انتخابی برای او نبود.
سرمربی تیم ملی تكواندو دانشجویان ایران خاطرنشان كرد: در میان نفرات اعزامی حدیثه پوركاظمی نخستین تجربه بین المللی خویش را در پیش دارد و فكر می كنم فقط چند سال پیش حدود یك ماه و نیم در اردوی تیم ملی حضور داشته است، اما اینك با حمایت های فدراسیون ورزش های دانشگاهی، توانست با برتری مقابل تمامی رقبا در انتخابی در نهایت به عضویت تیم ملی دانشجویان در بیاید. در میان سایر نفرات هم كیانی و میرحسینی تجربه حضور در یونیورسیاد را دارند و شیدایی و جوادی هم در اردوهای تیم ملی حضور داشته اند. در مجموع تیم خوب و آماده ای داریم كه برای كسب بهترین نتیجه به مصاف رقبایشان می روند.
وی درباره پیشبینی خود از سطح كیفی این رقابت ها هم اظهار داشت: از آنجائیكه در سال پیش از المپیك قرار داریم، و این رقابت ها هم حداكثر ۲۰ امتیاز در كسب سهمیه المپیك دارد، تمامی كشورها و مخصوصاً كشورهای اروپایی با تمام توان خود به ایتالیا می آیند تا به موفقیت برسند. بنابراین سطح كیفی مسابقات بالا خواهد بود و اساسا رقابت های سختی را در پیش خواهیم داشت.
كمرانی در ادامه درباره شرایط كیمیا علیزاده كه با تیم دانشجویان در حال تمرین است، اظهار داشت: او دو ماه است تمرینات فشرده خویش را آغاز كرده و هم اكنون هم تمرینات خویش را با تیم دانشجویان پیگیری می كند. خدا را شكر وضعیت او خوب است اما باید صبوری كند تا آرام آرام وارد چرخه مسابقات شود. علیزاده به احتمال زیاد در لیگ مسابقه می دهد و بعد از آن می خواهیم او را به چند تورنمنت بین المللی اعزام نماییم چون كه بیشتر از یكسال است كه دور از میادین بوده است.
وی با اشاره به اینكه پتانسیل فنی كیمیا علیزاده خوب است، اظهار داشت: او باید خیلی بر روی بدنسازی و روند آماده سازی خود كار كند تا هر چه سریع تر به شرایط مطلوب بدنی برسد. مطمئناً باید تلاش زیادی داشته باشد تا خویش را به مسابقات كسب سهمیه برساند. برنامه ما این است او را وارد گردونه مسابقات كسب سهمیه المپیك نماییم تا با كسب مدال رنكینگ خویش را بالا ببرد. در صورت كسب موفقیت در مسابقات و انتخابی تیم ملی او اساسا یكی از شانس های مدال ما در المپیك خواهد بود.
كمرانی در انتها درباره برنامه های پیش روی تیم ملی بانوان هم اظهار داشت: منتظر اعلام رنكینگ مهلا مومن زاده هستیم. فكر می كنم مومن زاده، ولی نژاد و كیانی جواز حضور در رقابت های گرندپری را بدست بیاورند. هم اكنون مومن زاده و ولی نژاد در اردوی تیم نوجوانان هستند و كیانی هم در تیم دانشجویان حضور دارد. به احتمال زیاد در گرند پری كشور ژاپن شركت خواهیم كرد و بعد از آن هم رقابت های گرند اسلم را پیش رو خواهیم داشت.