یا سكته می كنند یا استعفا؛ پشت پرده استعفاهای زنجیره ای در بوكس، همه می روند جز رئیس!

به گزارش فرم نو موج استعفاهای عجیب و زنجیره ای در فدراسیون بوكس این دفعه به دبیر این فدراسیون هم رسید تا حلقه نزدیكان به رئیس تنگ تر از همیشه شود اما با همه این مشكلات رئیس پابرجاست!

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، فدراسیون بوكس اگر پرحاشیه ترین فدراسیون ورزشی این روزهای كشور نباشد اساسا یكی از سه فدراسیون حاشیه دار و پر مشكل است. فدراسیونی كه با ریاست حسین ثوری از دی ماه ۹۶ كار خویش را شروع كرد و حالا انگار با یك زلزله هولناك روبرو شده است.
اگر از ناكامی بوكسورهای ایرانی در رقابتهای مختلف از بازی های آسیایی گرفته تا مسابقات قهرمانی آسیا بگذریم شرایط داخلی این فدراسیون به شدت آشفته است. شرایط در بوكس به حدی غیرقابل تحمل بود كه حتی ناصر طالبی نایب رییس این فدراسیون كه از كارشناسان خبره و با تجربه ورزش و حتی بوكس است هم در فدراسیون ماندگار نشد.
كادر فنی تیم ملی كه تا مدتها یار غار فدراسیون شناخته می شدند و حتی در انتخابات در تیم ثوری بودند یك دفعه از تیم كنار گذاشته شد و طیف جدیدی به نام مربی خارجی روی كار آمدند. از همه عجیب تر اینكه مربی قزاقستانی دو روز پیش از آمدنش سكته كرد و تصاویری از وی در بیمارستان در فضای مجازی منتشر گردید كه بیشتر شبیه عكس یادگاری بود. با همین تصاویر یادگاری و چند مدرك پزشكی و یك نامه عذرخواهی همه چیز به پایان رسید و پرونده آمدن سرمربی خارجی هم بسته شد.
حالا انگار همه فراموش كرده اند از بوكس بانوان حرفی بزنند، همان وعده ای كه حسین ثوری قبل از انتخابات داده بود. او كه قول راه اندازی بوكس بانوان را در كلیپ انتخاباتی اش داده بود حالا در اداره بوكس مردان هم به مشكلات اساسی برخورد كرده است.
پس از نایب رییس، برخی اعضای هیأت رئیسه و چند رئیس كمیته مهم و حساس این دفعه نوبت به استعفای اجرایی ترین عضو فدراسیون رسیده است. زمزمه های مشكلات كلانتری و ثوری از ماه ها قبل شنیده می شد اما كسی تصورش را نمی كرد كه معاون آقای رئیس كه بدون هیچ اطلاعات فنی از بوكس از اداره كل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان راهی فدراسیون این رشته شده بود و تاكیدش روی اجرای سند استراتژیك فدراسیون بود حالا در میانه راه قید همكاری را بزند.

اگرچه درست یا غلط برخی منابع از «پایان مأموریت كلانتری» در بوكس خبر دادند اما مگر فدراسیون بوكس مسافرخانه است كه هر كس آن هم دبیر فدراسیون مأموریتی كوتاه مدت در آن داشته باشد؟! آیا بوكس نیروی فنی، ثابت، كاربلد و با مأموریتی تمام نشدنی نداشت كه سرمایه های مالی و معنوی جایگاه قدرتمند دبیر فدراسیون به فردی با عدم مقبولیت خانواده بوكس سپرده شد و در آخر هم بعد از كمتر از دو سال از آخر مأموریت وی در فدراسیون اطلاع داده می شود؟
حلقه دوستان ثوری هر روز كوچك و كوچك تر می شود و حتی یاران انتخاباتی وی هم به منتقدانش تبدیل گشته اند. بوكس طی مدت ریاست ثوری سرشار از حواشی، ناكامی، درگیری و استعفا بوده است. فرصت چندانی برای كسب سهمیه المپیك باقی نمانده و با این شرایط بعید به نظر می آید بوكس همان یك سهمیه قبلی را هم كسب كند.
اگرچه زمزمه هایی از برگزاری مجمع فوق العاده در این شرایط بحرانی بوكس به گوش می سد اما ظاهر امر مبین این است كه حتی اگر قرار باشد همه استعفا داده و بروند، ثوری ماندنی است. بعضی از خانواده بوكس انتظار شركت وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتند و حتی نام وی در بعضی فهرست های احتمالی هم دیده شد اما وی برای حضور در انتخابات می بایست از ریاست فدراسیون استعفا می داد، اتفاقی كه یا نیفتاده و یا علنی نشده است.
شاید تا چند سال قبل منتقدان زیادی از شرایط رو به ركود بوكس در زمان ریاست ناطق نوری می گفتند اما حالا همان منتقدان مدیریت طولانی مدت وی در حفظ شاكله اصلی فدراسیون و به كارگیری قطب های مخالف در یك زمان و یك مكان را تحسین می كنند. اتفاقی كه امروز به ندرت از فدراسیون تحت نظارت ثوری شاهدش هستیم.