رویدادی برای كسب سهمیه المپیك توكیو؛ مسابقات دوچرخه سواری كوهستان بین المللی بام ایران برگزار می گردد

به گزارش فرم نو مسابقات دوچرخه سواری كوهستان بین المللی بام ایران در شرایطی هفته آینده در كشورمان برگزار می گردد كه امتیازات آن در كسب سهمیه المپیك موثر است.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، مسابقات بین المللی دوچرخه سواری كوهستان (بام ایران) به میزبانی شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری طی دو روز در تاریخ ۲۰ و۲۱ خرداد ماه برگزار می شود.
این مسابقات جهانی كه یكی از مراحل كسب امتیاز المپیك در رشته كوهستان به حساب می آید در سطح كلاس دو جهانی بوده و ۱۲ تیم داخلی و خارجی در آن حضور پیدا می كنند.
علی احمدی رئیس هیات دوچرخه سواری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینكه همه چیز برای برگزاری این مسابقات مهیا می باشد تصریح كرد: با تلاش اداره ورزش و جوانان استان و فدراسیون دوچرخه سواری توانستیم شرایط حضور تیم های خارجی را در ایران فراهم سازیم و در تلاش هستیم تا این رویداد مهم را در بالاترین سطح ممكن برگزار نماییم.
وی اضافه كرد: این مسابقات با عنایت به اینكه در تقویم اتحادیه جهانی ثبت شده است در سطح كلاس دو جهانی برگزار می گردد. با عنایت به اینكه كشورمان هم امید به كسب سهمیه ورودی المپیك دارد و ما امیدواریم نمایندگان كشورمان بتوانند از این مسابقات امتیازات لازم را كسب كنند.
وی تصریح كرد: در این مسابقات كه طی دو روز برگزار می گردد ۱۲ ركابزن خارجی و ۲۰ ركابزن داخلی در چارچوب ۴ تیم از كشورمان حضور خواهند داشت.
احمدی در ادامه اظهار داشت: حضور كشورهای تركیه، هندوستان، پاكستان، تایلند، مالزی، افغانستان، اسلوونی و روسیه در این مسابقات قطعی شده و از یك روز قبل از شروع مسابقات در محل اسكان خود حضور خواهند داشت.
وی در مورد داوری این رقابتها هم خاطرنشان كرد: سرداور این مسابقات از كشور روسیه می باشد و با تلاش فدراسیون دوچرخه سواری در صدد هستیم تا یك دوره كلاس پیشرفته داوری را در حین حضور این مدرس درجه یك برای افزایش دانش داوران كشورمان برگزار نماییم.
وی در انتها اظهار داشت: تلاش همه ما و مسئولان استانی برای برگزاری باشكوه و بی نقص این مسابقات می باشد و جا دارد از وزارت ورزش، مجموعه فدراسیون دوچرخه سواری و اداره ورزش و جوانان استان تشكر ویژه ای داشته باشم.