اسبقیان با مهر مطرح كرد: تایید صلاحیت كاندیداهای كشتی و وزنه‎برداری هنوز مشخص نشده است

به گزارش فرم نو به قول مدیركل دفتر امور مشترك فدراسیون‎ها گزارش دستگاه‎های نظارتی در مورد تایید صلاحیت كاندیداهای فدراسیون‎ها همچون كشتی و وزنه‎برداری هنوز اعلام نشده است.

سیدمحمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش كه «زمان برگزاری مجمع فدراسیون هایی كه در نوبت برگزاری انتخابات هستند، چه زمانی مشخص خواهد شد؟»، اظهار داشت: از آنجائیكه وضعیت كاندیداها به لحاظ تأیید صلاحیت از جانب نهادهای نظارتی هنوز مشخص نشده، هیچ اقدامی برای تعیین زمان و تاریخِ انتخابات انجام نداده ایم.
وی خاطرنشان كرد: منتظر هستیم تا نهادهای نظارتی نتیجه استعلام خود از كاندیداهای فدراسیون ها را اعلام كنند. پس از آن با هماهنگی دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ها را مشخص می نماییم.
مدیركل دفتر امور مشترك فدراسیون های ورزشی در پاسخ به این پرسش كه «در مورد برخی فدراسیون ها و انتخابات آنها حساسیت بیشتری وجود دارد مانند كشتی و وزنه برداری، آیا برای مشخص شدن زودتر وضعیت كاندیداهای این فدراسیون ها پیگیری ویژه ای انجام نمی شود؟»، اظهار داشت: متوجه حساسیت شرایط در مورد برخی فدراسیون ها هستیم. در مورد كشتی و وزنه برداری هم شرایط مانند دیگر فدراسیون ها است. هنوز نتیجه تأیید صلاحیت این فدراسیون ها از جانب دستگاه های نظارتی اعلام نشده است.
اسبقیان افزود: در مورد همه فدراسیون ها و مهیا شدن شرایط برای برگزاری انتخابات آنها، پیگیری های لازم را داریم. تاكید این است كه انتخابات فدراسیون ها در نخستین فرصت برگزار گردد اما تا زمانیكه نتیجه استعلام نهایی كاندیداها اعلام نشود، نمی توان اقدامی برای برگزاری مجمع داشت.
وی در مورد وضعیت سرپرست ها برای حضور در انتخابات و اینكه در نشستی مشترك میان وزیر ورزش، رئیس كمیته ملی المپیك و معاون ورزش قهرمانی نسبت به عدم حضور سرپرستان در انتخابات توافق شده است، اظهار داشت: از نشست این افراد بی اطلاعم اما استراتژی و سیاست وزارت ورزش اینگونه است كه به منظور پیشگیری از ایجاد شائبه طرفداری از كاندیدایی خاص، سرپرستان صرفاً برگزاركننده انتخابات باشند. سرپرست ها مأمور به برگزاری انتخابات هستند.
مدیركل دفتر امور مشترك فدراسیون ها ابراز امیدواری كرد كه با مشخص شدن نتیجه استعلام از وضعیت كاندیداها، هر چه زودتر شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم گردد.