در آستانه اعزام به مسابقات كسب سهمیه المپیك؛ بلاتكلیفی ادامه دار تیم ملی شنا، تمرینات منظم برگزار نمی گردد

فرم نو: تیم ملی شنا در آستانه اعزام به مسابقات كسب سهمیه المپیك توكیو در شرایط تمرینی مناسبی قرار ندارد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تیم ملی شنا سوم اردیبهشت ماه عازم مالزی است تا در اولین مسابقات كسب سهمیه المپیك ۲۰۲۰ شركت نماید. در همین راستا ملی پوشان از ۵ فروردین ماه تمرینات خودرا زیر نظر خشایار حضرتی، مربی تیم ملی در استخر قهرمانی آزادی آغاز كردند اما پس از اختتام تعطیلات خبری در خصوص تعطیلی استخر قهرمانی آزادی در خبرگزاری ها منتشر گردید تا جامعه شنا در شوك فرو رود.
* هنوز خبری از بازگشت شناگران به خانه نشده است
در حالیكه حریفان با بهترین امكانات در حال آماده سازی برای كسب ورودی المپیك هستند شناگران ایرانی از تنها استخر استاندار كشور محروم شدند. طبق اعلام روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی، استخر قهرمانی در اختیار فدراسیون نجات غریق قرار گرفت! در واقع استخر قهرمانی به فدراسیون همگانی تعلق گرفت و همین سوژه واكنش های خیلی از سوی رسانه ها به همراه داشت تا اینكه وزارت ورزش به سوژه ورود كرد و با برگزاری جلسه ای ویژه با حضور محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، حسن كریمی، مدیر شركت توسعه و تجهیز اماكن ورزشی، علی اكبر شعبانلو، مدیر مجموعه ورزشی آزادی و محمدرضا داورزنی، نماینده وزارت ورزش وزارت به شدت با تصمیم واگذاری استخر قهرمانی به نجات غریق مخالفت كرد و قرار بر این شد سپس جلسه دیگر در وزارت ورزش استخر آزادی به فدراسیون شنا تعلق گیرد و تعیین تكلیف استفاده سایر رشته ها از این استخر با تعامل صورت گیرد.
* در آستانه اعزام به مسابقات المپیك و همچنان بلاتكلیف
حال سپس گذشت چند روز هنوز خبری نشده و شناگران كه در آستانه اعزام به مسابقات كسب سهمیه هستند همچنان بلاتكلیف هستند و تمرینات خوبی انجام نمی دهند چونكه استخری وجود ندارد!
* برگزاری نامنظم تمرینات
خشایار حضرتی مربی تیم شنا ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تمرینی شناگران در آستانه اعزام به مسابقات كسب سهمیه المپیك توكیو اظهار داشت: هم اكنون تمرینات به صورت نصفه و نیمه برگزار می شود، بعضی از ملی پوشان مانند بنیامین قره حسنلو چند روزی تمرین نداشته اند. با عنایت به واگذاری استخر آزادی تمرینات به صورت نا منظم در استخر ۹ دی انجام می شود اما این استخر برای تیم ملی واترپلو است و همین طور مسیر رفت و آمد برای برخی شناگران دشوار است. وضعیت استخر آزادی معین نمی باشد و امروز و فردا می كنند.
مربی تیم ملی شنا افزود: سوم اردیبهشت به اولین مسابقه كسب ورودیه المپیك اعزام خواهیم شد و اواخر خرداد باز مسابقه ای دیگر در پیش داریم. خشایار حضرتی
* لطمه روحی و بدنی به شناگران وارد شد
وی در پاسخ به این سوال كه قره حسنلو و انصاری از شانس های كسب سهمیه به شمار می رفتند با این اتفاقات هنوز شانسی وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: از نظر بدنی، تمرینی و روحی لطمه زیادی به ملی پوشان وارد شده است. در ابتدای فصل مسابقات كسب سهمیه قرار داریم كه متأسفانه با مشكل استخر مواجه شدیم. در مسابقه اول می توانستیم شناگران را برای نزدیك شدن به ورودی و بر طرف كردن ایرادات آماده نماییم تا در مسابقه اصلی بتوانیم سهمیه را به دست آوریم. در خبرها شنیدیم استخر به فدراسیون شنا واگذار شد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.
حضرتی اشاره كرد: در كشورهای پیشرفته هر یك از رشته های شنا، شیرجه و واترپلو زیر نظر فدراسیون مستقل فعالیت دارند اما در ایران هر سه رشته زیر نظر یك فدراسیون قرار دارند، چگونه امكان دارد یك استخر برای سه رشته در نظر بگیرند؟
وی درانتها اضافه كرد: استخر ۹ دی بیشتر برای تمرینات تیم ملی واترپلو است، استخر آزادی دارای مدرسه واترپلو، شنا و شیرجه است و خیلی از واترپلوئیست های بزرگسالان در رده نوجوانان و جوانان در این استخر تمرین كرده اند. تیم ملی نوجوانان واترپلو باز اردیبهشت ماه عازم مسابقات است و نمی دانم بدون داشتن تمرین چگونه مقرر است در مسابقات لیگ شركت نمایند.