آخر كار شطرنجبازان ایران در مسابقات آزاد دبی، طباطبایی هفدهم شد

به گزارش فرم نو محمدامین طباطبایی، احسان قائم مقامی و پوریا درینی در رقابت های شطرنج آزاد دبی به ترتیب در رده‎های هفدهم، بیستم و یكم و بیست و هفتم قرار گرفتند.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور پایانی رقابت های آزاد دبی برگزار گردید و نمایندگان شطرنج ایران صاحب ۳ پیروزی و یك شكست شدند.
در مهمترین مسابقه سه شنبه شب محمدامین طباطبایی مقابل شانال با ریتینگ ۲۵۱۱ شكست خورد تا از رسیدن به روی سكو بازبماند. طباطبایی در صورت برتری هم امتیاز نفر اول مسابقات می شد.
در آخر رقابت های آزاد دبی ۲۰۱۹، «ماكسیم ماتلاكوف» قهرمان شد و «نودیربك عبدوستاروف» ۱۴ ساله عنوان نایب قهرمان را به دست آورد. همینطور عنوان هفدهمی به سید محمدامین طباطبایی رسید و قائم مقامی و درینی هم به ترتیب در رده های بیست و یكم و بیست و هفتم ایستادند.
در این دوره از رقابت های آزاد دبی ۲۰۱۹، ۱۶۱ بازیكن از ۳۵ كشور جهان حضور دارند. هند ۸۰ بازیكن، امارات ۱۴، فیلیپین ۹، ایران ۵ و ازبكستان ۴ نماینده داشتند. محمد امین طباطبایی، احسان قائم مقامی، پوریا درینی، كیان موسوی و محمدرضا نژادشیرازی شطرنج بازان ایرانی حاضر در دبی بودند.
این مسابقات ۵۰ هزار دلار جایزه داشت كه جایزه نفر اول ۱۳ هزار دلار بود.