همه نیازهای تیم ملی فراهم شد؛ سلطانی‎فر: شرایط برای قهرمانی تیم ملی فوتبال مهیا است

فرم نو: وزیر ورزش با تاكید بر اینكه تیم ملی فوتبال در بهترین شرایط ممكن از نظر تداركات و در اختیار داشتن بازیكنان آماده به سر می‎برد، اظهار داشت: شرایط برای قهرمانی مهیا است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر مسعود سلطانی فر پس از نشست ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیك كه امروز در محل كمیته ملی المپیك برگزار گردید با حضور در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنها بود. وی در آغاز در ارتباط با نشست برگزار شده و مباحث مطرح شده در آن اظهار داشت: در واقع ما امروز دو نشست در كمیته ملی المپیك داشتیم كه یكی از آنها در ارتباط با حوزه ورزش و افتتاح آن بود. مباحث مربوط به این حوزه از بیشتر از یك دهه قبل مطرح بوده است.
سلطانی فر ادامه دا د: در دولت های مختلف و دوره مدیریت های مختلف ورزش در مورد موزه ورزش صحبت شده است. بر طبق هماهنگی كه با صالحی امیری داشتیم، از پارسال تصمیم بر این شد با جدیت افتتاح این موزه پیگیری شود. ایده های مختلفی عنوان شد كه یكی از آنها در ارتباط با محل موزه بود. همین ساختمانی كه بعنوان ساختمان كمیته ملی المپیك و پاراالمپیك وجود دارد از ابتدا بعنوان موزه ورزش راه اندازی شد و بعداً بنا به ملاحظاتی مورد استفاده دو كمیته قرار گرفت.
وی اشاره كرد: با رویكرد خوبی كه وزیر ورزش دارد قرار بر این شد موزه ورزش در دو فاز راه اندازی شود. فاز اول استفاده از فضاهای موجود در این ساختمان است. باید بتوانیم ظرف حداكثر دو سه ماه آینده این فاز اول را به بهره برداری برسانیم.
وزیر ورزش و جوانان اضافه كرد: با عنایت به سناریوی تنظیم شده، در این موزه باید بتوانیم مجموعه دستاوردها، ظرفیت ها و ورزشكاران مدال آور در میادین مختلف به خصوص المپیك را به تصویر بكشانیم. همین طور ما اهدافی كه كمیته بین المللی المپیك در ارتباط با مسائل انسان دوستانه و صلح طلبانه دارد و كمیته ملی المپیك آنرا در ایران پیگیری می كند باید بتوانیم از راه ساز و كارهای مورد نیاز در این موزه نمایش دهیم.
سلطانی فر با اشاره به فاز دوم پیش بینی شده برای موزه ورزش، اشاره كرد: در چارچوب این فاز و در مكان جدیدی كه پیش بینی كرده ایم، كار را دنبال می نماییم البته منابع مالی در این زمینه تأثیرگذار است. می خواهیم تا دو سال آینده در فضای جدید موزه ورزش را با محتوای گسترده تر داشته باشیم.
وی با تاكید بر اینكه هر دو شنبه جلسات مكرر درباب موزه ورزش برگزار می شود، اضافه كرد: در این زمینه از ظرفیت كارشناسان سازمان میراث فرهنگی هم بهره برده ایم چونكه آنها متخصص احداث موزه و تهیه محتوای آن هستند. فراخوانی داده می شود به جهت اینكه همه قهرمانان نشانه های قهرمانی خود مثل كاپ، مدال هایشان را یا مدارك علمی كه به آن دست یافته اند را در اختیار ما بگذارند تا در فواصل زمانی مشخص از آن در موزه ملی ورزش استفاده نمائیم.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مسعود سلطانی فر با اشاره نشست ستاد عالی بازی های آسیایی اظهار داشت: این دومین نشست ما بود كه امروز برگزار گردید. در هر نشست عملكرد یك فدراسیون را مورد بررسی قرار می دهیم. امروز به بررسی عملكرد كاراته پرداختیم. این رشته برای نخستین بار است كه در المپیك شركت می كند و هر كشور حدود هشت سهمیه می تواند برای آن كسب كند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: وضعیت كاراته ایران در سطح جهان به نحوی است كه جزء ۴-۵ قدرت برتر به حساب می آئیم. فكر می نماییم كه بتوانیم از ۸ سهمیه ممكن، سهمیه های قابل قبولی بگیریم. پیش بینی میگردد بین ۶ تا ۸ سهمیه در این رشته گرفته شود و حتی این پیش بینی را داریم كه كاراته برای آغازین حضور در المپیك بتواند مدال آور هم شود.
سلطانی فر همین طور در مورد مدیریت فدراسیون هایی كه همچنان با سرپرست اداره می گردند، اشاره كرد: طبق وعده ای كه در خصوص تعیین تكلیف مدیریت فدراسیون ها در كوتاه ترین زمان ممكن داده بودیم، برنامه های خودرا برای برگزاری مجامع انتخاباتی دنبال می نماییم. همه فدراسیون هایی كه به هر دلیلی با سرپرست اداره می گردند، در كوتاه ترین زمان ممكن وارد برنامه های انتخاباتی شده و مجامع آنها را برگزار می نماییم. البته در این خصوص مشكلاتی داریم چونكه تكلیف بعضی از هیات های استانی معین نمی باشد.
وی با تاكید بر اینكه هیات های استانی اعضای اصلی مجامع انتخاباتی فدراسیون ها به حساب می آیند، تصریح كرد: در ارتباط با قانون منع به كارگیری بازنشستگان، با دو نظریه از طرف نهادهای نظارتی روبرو شدیم. سازمان بازرسی كل كشور و دیوان محاسبات در این زمینه اختلاف نظر دارند، بنا بر این از مجلس استعلام گرفته ایم. رئیس مجلس هم كمیته ای را موظف كرده تا پیگیر سوژه شود. در واقع می خواهیم بدانیم قانع منع به كارگیری بازنشستگان در مورد هیات ها اجرایی میگردد یا خیر.
معاون رئیس جمهور در ورزش با یادآوری اینكه ۴۰ درصد روسای هیات های استانی در رشته های مختلف بازنشستگان دستگاه ها هستند، اشاره كرد: انتخابات یكی دو فدراسیون به تأخیر افتاده است. در واقع منتظر هستیم تا نتیجه استعلاممان از مجلس مشخص شود تا بر طبق آن بتوانیم برای برگزاری انتخابات آنها اقدام نماییم. چنانچه مجبور شویم قانون منع به كارگیری بازنشستگان را در هیاتهای استانی اجرا نماییم، بلافاصله باید در مورد هیات ها تعیین تكلیف نماییم.
وی با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا اظهار داشت: فكر می كنم امروز یكی از آماده ترین تیم های ملی را در اختیار داریم. هم فدراسیون فوتبال، فدراسیونی است كه با تمام توان نیازها و تداركات لازم را داشته است و هم كادر فنی به صورت كامل پیگیر اجرای برنامه ها بوده اند و هم بازیكنان با انگیزه و در آمادگی كامل به سر می برند. در واقع ما امروز شاهد دو تیم ملی هستیم. همه این عوامل دست به دست هم داده است. تا تیم ملی در شرایط خوبی قرار داشته باشد. وزارت ورزش و كمیته المپیك با تعامل خوبی كه با هم دارند بیشترین حمایت را داشته اند. همه نیازهای تیم ملی را تأمین كرده ایم.
سلطانی فر درانتها اظهار داشت: ملی پوشان در بهترین كمپ به سر می برند. در كل بهترین و مناسب ترین شرایط را در اختیار دارند. همه شرایط دست به دست هم داده پس از ۴۳ سال مجدداً قهرمان آسیا شویم. در كل نتایجی كه در جام جهانی گرفته ایم وضعیت آماده سازی تیم هاست و دیگر عواملی كه فراهم است در مقایسه با سایر تیم های آسیایی شرایط مطلوبی را داریم.