پرونده بازی های آسیایی را بسته ام؛ زهرا نعمتی: به دنبال سهمیه المپیك و پارالمپیك از میادین جهانی هستم

به گزارش فرم نو باآنكه نخستین حضور زهرا نعمتی در بازی‎های المپیك و آسیایی با تجربه های تلخی همراه شد اما این پاراكماندار مصمم است دوباره برای المپیك كسب سهمیه كند و این دفعه از میادین جهانی.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، زهرا نعمتی كه بعنوان نخستین ورزشكار معلول ایرانی سه سال پیش صاحب سهمیه بازی های المپیك شد و بعنوان پرچمدار در تركیب كاروان اعزامی به ریو قرار گرفت، برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ هم نام خویش را بعنوان نخستین ورزشكار شركت كننده در این بازی ها با شرایط خاص، با ثبت رساند.
این پاراكماندار كشورمان كه طلای بازی های پارالمپیك و پاراآسیایی را در كارنامه دارد، مرحله یك شانزدهم بخش ریكرو انفرادی بانوان در بازی های آسیایی اندونزی را با موفقیت پشت سر گذاشت اما به صورت اتفاقی و بدون انجام رقابت از صعود به مراحل بالاتر بازماند و حذف شد.
با این اوصاف و با وجودیكه نعمتی از شرایط حضورش در المپیك ریو هم گله مند بود، این روزها در تلاش و تمرین برای كسب دوباره سهمیه بازی های المپیك است. وی امیدوار است این سهمیه را بگیرد و این دفعه با حمایت فدراسیون تیروكمان با شرایط بهتر در المپیك توكیو شركت نماید.
همزمان برای المپیك و پارالمپیك تمرین می كنم
زهرا نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینكه مسابقات قهرمانی جهان در هر دو بخش تیروكمان و پاراتیروكمان خردادماه سال آینده به فاصله ۵-۴ روز از یكدیگر به میزبانی هلند برگزار می شود، اظهار داشت: یكی از مهمترین اهداف فعلی ام آماده سازی جهت شركت در هر دو رویداد است، چون كه در این میادین سهمیه بازی های المپیك و پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو توزیع می گردد.
سه فرصتی كه برای كسب سهمیه دارم
وی اشاره كرد: البته به غیر از مسابقات جهانی هلند، فرصت های دیگری برای كسب سهمیه المپیك و پارالمپیك وجود دارد. همچون این فرصت ها مسابقات قهرمانی آسیا است كه از آن برای كسب سهمیه المپیك خاطره خوبی دارم. علاوه بر این رقابت هایی هم برگزار می گردد كه ویژه كشورهایی است كه نمایندگانشان در كسب سهمیه ناكام بوده اند.
یادآوری سختی های المپیك ریو؛ شخصا پیگیر خیلی از مسائل بودم
این كماندار معلول كه بعنوان بانوی ورزشكار ایرانی موفق به كسب مدال طلا در عرصه المپیك و پارالمپیك شد، با یادآوری شرایط سختی كه در جریان بازی های المپیك با آن مواجه بود، اشاره كرد: در المپیك ریو به خاطر عدم مدیریت مناسب سختی های زیادی را متحمل شدم. مجبور بودم شخصا پیگیر خیلی از مسائل باشم كه در عمل سبب می شد من به عقب هل داده شوم. یكی از معضلاتم در جریان بازی های المپیك، رسانه های دنیا بودند كه پیگیر گفتگو و گزارش از من بودند در صورتی كه اولویت من در آن شرایط خودِ المپیك بود و رقابت های آن؛ همین مبحث سبب از دست دادن تمركزم می شد در حالیكه كسی هم كنار من نبود تا این وضعیت را مدیریت كند. البته از المپیك ریو خاطرات خوبی مثل پرچمداری برایم به جا مانده است اما سختی های این بازی ها هم كم نبود. شرایط من بعنوان یك ورزشكار ویلچرنشین برای این رویداد خیلی خاص بود، با این وجود هیچ تدابیر ویژه ای برای من اندیشیده نشده بود.
بهانه گیر نیستم اما فدراسیون واقعا كوتاهی كرد
وی در این رابطه افزود: شاید بعضی بگویند اینها بهانه است اما من واقعا ورزشكار بهانه گیری نیستم. حداقل برای مدیریت رسانه ها هم فردی كنارم نبود تا ذهن من اینقدر به هم نریزد. من خیلی از همراهان فدراسیون پس از اتمام رقابت هایم دیدم. قدر مسلم پیگیری شرایط من در المپیك با فدراسیون بود چون من ورزشكار آنها بودم. برگزاركنندگان باید به شرایط من توجه ویژه ای می كردند اما لازم بود كه از فدراسیون ایران فردی پیگیر امور باشد كه این كار انجام نشد. حتی من یك مربی یا سرپرست خانم هم در كنار خود نداشتم.
با شرایطی بهتر برای المپیك توكیو آماده می شوم
قهرمان بازی های پارالمپیك لندن و ریو در تیروكمان اشاره كرد: با همه اینها مصمم هستم كه برای المپیك مجدد تلاش كنم تا كسب سهمیه كنم. اگر در كسب سهمیه موفق بودم كه خود موفقیت بزرگ به حساب می آید، اگر هم نه، خوشحالم كه تلاشم را داشته ام، ضمن اینكه این دفعه با تجربه ای كه از المپیك ریو دارم بطور قطع با شرایطی بهتر در المپیك حاضر می شوم.
پرونده بازی های آسیایی و اتفاقاتش را كنار گذاشته ام
زهرا نعمتی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری بازی های آسیایی اندونزی و اینكه بی اطلاعی مسئولان تیم از زمان رقابتش سبب حذفش شد، اظهار داشت: البته پرونده بازی های آسیایی برای من بسته شده است. اعتقادم این است كه همیشه در زندگی مشكلاتی وجود دارد اما اگر بخواهیم در مشكلات بمانیم، آینده را از دست می دهیم. تلاش من این است كه گذشته را رها كنم و به حال و آینده بیشتر تمركز داشته باشم. البته كه هیچ وقت تجربه تلخ بازی های آسیایی را فراموش نمی كنم، به خصوص اینكه در اوج آمادگی با آن اتفاقات مواجه شدم. با این وجود به این فكر می كنم كه از همین حضور تجربه زیادی گرفته ام و یك نخستین را به نام خود ثبت كردم. تجربه من از بازی های آسیایی سنگین و دردناك بود اما من را خیلی مصمم تر از همیشه كرده است.
سرمربی كره ای در شوك بود
او همینطور در مورد «پارك كی وون» سرمربی كره ای تیم ملی تیروكمان كه مقصر حذفش از بازی های آسیایی عرضه شد، تصریح كرد: تا جایی كه من می دانم قرارداد سرمربی تیم ملی تمام نشده بود و ظاهرا تا المپیك ادامه داشت اما پس از اتفاقات بازی های آسیایی، وی همان جا اعلام استعفا كرد. خود مربی در شوك بود، طوری كه می گفت نمی دانم اگر در كره جنوبی چنین خطایی را مرتكب می شدم چه برخوردی با من صورت می گرفت.
تلاش می كنم از مسابقات جهانی كسب سهمیه كنم
«سهمیه شما برای المپیك ریو از مسابقات قهرمانی آسیا به دست آمد. فكر می كنید اینبار هم از همین میادین كسب سهمیه كنید یا در مسابقات جهانی آنرا به دست خواهید آورد؟»، نعمتی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: همه تلاشم این است كه از همین مسابقات هلند كسب سهمیه كنم. البته كه مثل همیشه هیچ پیش بینی از میادین پیش رو ندارم. فقط قول می دهم كه تمام تلاشم را داشته باشم اما اینكه نتیجه چه می گردد واقعا نمی دانم.
اینكه فردی از جنسِ تیروكمان دبیر فدراسیون شده، جای خرسندی دارد
وی با اشاره به اینكه هم اكنون در جزیره كیش پیگیر تمریناتم هستم و پیش از مسابقات هلند هم رویدادهایی در بخش تیروكمان برگزار می گردد كه در صورت صلاحدید سرمربی تیم ملی در آن شركت خواهم كرد، از آخرین انتصاب انجام شده در فدراسیون ابراز خرسندی كرد.
این ملی پوش تیروكمان در این زمینه اظهار داشت: خوشحالم فردی موفق مثل بهزاد پاكزاد مسئولیت دبیری فدراسیون را عهده دار شده است. من از وقتی عضو تیم ملی بودم وی بعنوان مربی در كنار ملی پوشان حضور داشتند. خاطره خوب زیادی از كار كنار این مربی دارم. خوشحالم فردی دبیر فدراسیون شده كه از پوست و گوشت و استخوان این رشته است و حال كمانداران را بهتر درك می كند.
رئیس فدراسیون دلسوزانه پیگیر امور است
زهرا نعمتی در انتها اظهار داشت: از عوامل فدراسیون تیروكمان و به خصوص شخص آقای شعبانی بهار تشكر می كنم كه كاملا دلسوزانه پیگیر امور هستند. از مدیریت كمیته های المپیك و پارالمپیك هم به خاطر توجهی كه به تیروكمان و پاراتیروكمان دارند تشكر می كنم. امیدوارم روزهای خوبی در انتظارمان باشد.