امكان واریز بیش از ۱۰ هزار دلار نبود؛ مسدود شدن حساب ارزی وزارت ورزش و چرایی آن

فرم نو: حساب ارزی كه وزارت ورزش برای رسیدگی به مسائل ارزی و با سه امضا افتتاح كرده بود، مسدود شد تا ورود و خروج‎های ارزی فدراسیون‎ها در حساب‎های مستقل آنها صورت گیرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، چگونگی پرداخت ارز از طرف بانك مركزی به مجموعه ورزش طی ماه های گذشته چندین بار دستخوش تغییرات شد. ابتدا بانك مركزی با سوژه استقلال فدراسیون ها برای داشتن حساب ارزی مخالفت كرد و اینكه مدیران آنها به صورت مستقیم ارز یا دلار خودرا تحویل بگیرند، مخالفت كرد چرا قابلیت واریز اسكناس وجود نداشت.
بنابراین قرار شد ورود و خروج های ارزی فدراسیون ها از راه وزارت ورزش صورت گیرد در حالیكه این وزارتخانه اصلا حساب ارزی نداشت. بنا بر این بود كه این وزارتخانه با تاكید بانك مركزی، مبادرت به افتتاح حساب ارزی كرد. این حساب با امضای مشترك ژاله فرامرزیان معاون مدیریت و توسعه منابع، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و نصرالله پریچهره مشاور وی راه اندازی شد.
این موضوعی بود كه ژاله فرامرزیان در آخرین نشست خبری خود هم به آن اشاره نمود هرچند كه به خاطر وجود برخی مشكلات، این حساب مسدود شد.
حساب ارزی وزارت ورزش، یك حساب دولتی به حساب نمی آمد و بنا بر این امكان واریز بیشتر از ۱۰ هزار دلار به آن وجود نداشت. بنا بر این بانك مركزی دستور مسدود شدن آنرا اعلام نمود. پس از آن بود كه افتتاح حساب ارزی باردیگر در دستور كار فدراسیون ها قرار گرفت.
معاونت مدیریت و توسعه منابع وزارت ورزش با تاكید بر اینكه افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها با دستور این وزارتخانه انجام شده است، اشاره كرد: حدود یك ماه و نیم پیش افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها را به روسای آنها اعلام كردیم. فدراسیون ها هم اقدام لازم را انجام داده اند. بیشتر آنها تا به امروز شماره حساب ارزی خودرا به ما اعلام نموده اند.
به گفته وی، از دو هفته پیش ارز مورد نیاز فدراسیون ها با قیمت حواله تامین میگردد بنا بر این به اولویت های اصلی و تعیین كننده فدراسیون ها رسیدگی میگردد.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، قبل از این تامین ارز مورد نیاز فدراسیون ها به این صورت انجام می شد كه ابتدا باید معادل دلار یا یورو مورد نیاز، پول نقد (ریال) پرداخت می شد سپس در ازای نمایش فیش و نامه رسمی وزارت ورزش، دلار یا یورو موردنیاز از بانك مركزی دریافت می شد اما با عنایت به افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها، جابه جایی ارزی دیگر به صورت اسكناس صورت نمی گیرد و ارز مورد نیاز فدراسیون ها به صورت مستقیم به حساب آنها واریز میگردد.