افت كاراته بانوان در ایام سكوت مسئولان

فرم نو: بیست و چهارمین دوره رقابت های كاراته قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا برگزار گردید كه تیم ملی بانوان ایران عملكرد قابل قبولی در این مسابقه ها نداشت.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بیست و چهارمین دوره رقابت های كاراته قهرمانی جهان(۲۰۱۸ – اسپانیا) به میزبانی شهر مادرید در ۶ روز مورد پیگیری قرار|گرفت و كاراته كاهای ایران در دو بخش بانوان و مردان به مصاف حریفان رفتند كه تیم بانوان نتوانست عملكرد قابل قبولی را در این رقابت ها از خود به نمایش بگذارد.

شاگردان ستاره موسوی درانتها رقابت های دو بخش كومیته انفرادی و كومیته تیمی این مسابقات تنها به یك مدال برنز رسیدند كه آنرا سارا بهمنیار در وزن ۵۰- كیلوگرم كسب نمود و سایر ملی پوشان در همان مسابقات اولیه با شكست مقابل رقبا حذف شدند، نتیجه ای كه جای تامل دارد.

برخلاف انتطاراتی كه از تركیب باتجربه تیم بانوان می رفت، نفراتی چون حمیده عباسعلی كه از شانس های اصلی برای كسب مدال بود در همان مسابقه نخست مقابل حریف مصری شكست خورد و حذف شد، اتفاقاتی كه می توان ریشه آنرا در حواشی پیش از اعزام تیم بانوان به اسپانیا جویا شد.

انتقادها از شرایط تیم كاراته بانوان تا روز قبل از اعزام به اسپانیا وجود داشت، نقدهایی كه از برخی مسئولان فدراسیون و گاها به صورت مستقیم از محسن آشوری به سبب دخالت در امور تیم بانوان می شد. از انتخابی های پر حاشیه گرفته تا عدم پاسخگویی های كادرفنی و مسئولان به صحبت های موجود در مورد این تیم! اتفاقاتی كه همگی نشان از روزهای نگران كننده تیم كاراته بانوان بود.

پیش از رقابت های جهانی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاكارتا باز شاهد عملكرد نسبتا ضعیف تیم بانوان بودیم و مسئولان فدراسیون به جای پاسخگویی به این موضوعات با پیش گرفتن سیاست سكوت اهتمام در پاك كردن صورت مسئله داشتند. حالا سپس جاكارتا، در اسپانیا باز شاهد نتایج نه چندان قابل قبول تیم ملی بانوان در مسابقات جهانی هستیم و بهتر است مسئولان این فدراسیون خصوصا محمدصادق فرجی در مورد این نتایج پاسخگوی اهالی فن باشند.

شاید تیم بانوان با كسب یك مدال برنز در قهرمانی جهان اسپانیا نتیجه دوره گذشته(بیست و سومین دوره رقابت های جهان) خودرا تكرار كرده اما، حذف ناامید كننده ملی پوشانی چون حمیده عباسعلی و افراد با تجربه مثل پگاه زنگنه زنگ خطر جدی را برای ۲۰۲۰ توكیو به صدا درآورده است.

همیشه این نگرانی برای ورزش كشور وجود دارد كه به محض المپیكی شدن یك رشته، به سبب سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق كشورهای دیگر شاهد افت آن در داخل كشور باشیم، اتفاقی كه به نظر می آید به محض المپیكی شدن كاراته برای كاراته ایران رخ داده است و امید می رود متولیان این رشته به جای سكوت به این موارد توجه نمایند تا شاهد روزهای بد برای این رشته نباشیم.

*تركیب تیم ملی كاراته بانوان (بخش كومیته) در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ – اسپانیا كه تنها به یك مدال برنز رسید:
وزن ۵۰- كیلوگرم، سارا بهمنیار (مدال برنز)
وزن ۵۵- كیلوگرم، فاطمه چالاكی (حذف)
وزن ۶۱- كیلوگرم، رزیتا علیپور (حذف)
وزن ۶۸- كیلوگرم، پگاه زنگنه (حذف)
وزن ۶۸+ كیلوگرم، حمیده عباسعلی (حذف)

كومیته تیمی باز با تركیب فاطمه چالاكی، رزیتا علیپور، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی حذف شد.